Via welke instantie(s) kun je met tienermoeders werken en welke opleiding(en) moet je daar voor volgen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Als instanties speciaal voor o.a. tienermoeders ken ik Fiom (al genoemd) en daarnaast Siriz. Siriz heeft ook een opvanghuis voor meiden die nergens anders heen kunnen, en vrij uitgebreide hulpverlening. Foim is trouwens ook heel breed. Beiden richten zich o.a. op ongewenste zwangerschap, maar bieden ook hulpverlening voor tienermoeders, en algemeen voor jonge (alleenstaande) ouders, vrouwen die onbedoeld zwanger zijn en begeleiding willen in de keuze van het kindje laten komen of een abortus, de begeleiding wanneer ze het kindje houden, en ook de verwerking van een eventuele abortus of van een miskraam.

Van Fiom weet ik het niet, van Siriz weet ik dat zij vooral maatschappelijk werkers in huis hebben voor de hulpverlening die zij aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Hbo SPH kun je volgen.

Werken kan bij instantues voor jeugdzorg in je regio die hulp bieden aan deze doelgroep.
Of Fiom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord ;)