Mag een functie worden veranderd, waardoor jij niet meer in die functie kunt werken (-> ontslag)?

Ik werd net gebeld door mijn werk dat ze m’n contract niet willen verlengen.
De reden hiervoor is dat ze gezegd hebben, dat ze de functie gaan veranderen. Ik heb een contract als medewerker in de keuken in een verzorgingshuis voor 6 uur per week in het weekend. Nu zeggen zij, dat ze deze functie gaan veranderen naar een functie die ook geldt voor doordeweeks (ik moet dan naar school), en op ze afdeling zelf bij het verzorgingshuis (ipv beneden in de zaal/keuken). Ik vroeg mij af of dit zomaar mag. Ik heb een contract voor een functie van 6 uur per week in het weekend t/m 31 augustus, maar nu willen ze opeens die functie veranderen waardoor ze niet m’n contract willen verlengen.

3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Ja dat kan ze kunnen ook gewoon je contract niet verlengen.
3 jaar geleden
Je contract loopt tot 31 augustus. Daarna MAG er verlengd worden, maar dat HOEFT niet. Zou de functie per 31/8 veranderen, waardoor je er daarna niet meer kunt werken? Dat is dan vervelend voor jou, maar het mag wel. Officieel mag / moet je er dus wel werken tot 31/8, voor 6 uur per week. Als de werkgever de aanpassing eerder zou willen doen, bijv. per half juli of 1 augustus, dan heeft hij / zij een probleem......
3 jaar geleden
drhsls20
3 jaar geleden
En wat als blijkt dat de functie niet veranderd?
ronron1212
3 jaar geleden
Maakt niet uit ze hoeven je contract niet te verlengen.
Thecis
3 jaar geleden
@drhsls20
Zelfs dan mogen ze besluiten je contract niet te verlengen. Ze zijn het namelijk niet verplicht.
Het is niet netjes als de functie inderdaad niet verandert, maar het mag wel.