Waar sta de 'v' op het jasje van een uitsmijter voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo wat een boel verschillende antwoorden zeg ...

Het beste antwoord

Op de site van de rijksoverheid vond ik dit;

"Het uniform moet zijn voorzien van:

- een herkenningsteken (logo) van de particuliere beveiligingsorganisatie.

- het embleem (V-teken) dat door de minister is vastgesteld voor particuliere beveiligers".

Het is dus een logo. De V van veiligheid zal ongetwijfeld de bedoeling zijn geweest achter dit logo, maar op het internet, kan ik in ieder geval verder niets terugvinden over dat dit de letter V is, en ergens voor staat.

Het kan eventueel ook staan voor de "V" van de VPB, ofwel de Vereniging Particuliere Beveiligingsorganisaties. Die "V" ziet er een beetje hetzelfde uit.

http://www.vpb.nl/

Toegevoegd na 11 minuten:
Overigens zijn die "uitsmijters" gediplomeerde beveiligers, anders mogen ze het logo niet dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Toezicht en Veiligheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beveiligingsbeambte

Toegevoegd na 3 minuten:
dat word je dus niet zomaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat veiligheidsdienst betekent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de V van veilig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit staat voor "beVeiliging" (let op de hoofdletter V)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle letters in het woord "beveiliging'' op het logo zijn met hoofdletters.
Voor zover ik weet is het gewoon een embleem, en staat het niet voor de letter V.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veet ik het?! Maar het staat voor veiligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle mensen die beveiligingswerkzaamheden uitoefenen en werkzaam zijn bij een particulier beveiligingsbedrijf moeten een V-teken dragen. Dit is onlosmakelijk verbonden met het te dragen uniform. Deze mensen hebben een beveiligingopleiding gevolgd. Niet iedereen mag dit dus zomaar dragen.