Hoe kan ik een baan vinden zonder vacatures?

Ik ben nu 1 jaar in Nederland, Ik studeer aan de Universiteit de Nederlandse taal, ik heb mijn studie bijna afgerond en beheers de Nederlandse taal redelijk goed.en ik wil een baan vinden zonder vacatures hoe kan ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor baan zoek je dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent 1 jaar in nl maar studeert nederlands aan de universiteit? Ik snap er niets van, wat voor werk wil je doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je studeert de Nederlandse taal en hebt je studie bijna afgerond, maar je bent hier pas een jaar? Mmmm. De laatste keer dat ik keek duurde een academische opleiding nog 4 jaar. Je interpunctie geeft er ook geen aanleiding toe om er van uit te gaan dat je academische studie erg voorspoedig verloopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie overige vragen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een studie Nederlands aan een Nederlandse universiteit wordt ervan uitgegaan dat je de taal al beheerst. De studie heeft totaal niets te maken met het leren van de Nederlandse taal. Met andere woorden: je verhaal klopt van geen kanten, nog los van het feit dat hier geen enkele universitaire studie maar 1 jaar duurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij doet hij een inburgeringscursus ;-)

Antwoorden (5)

Dan zou je open sollicitatiebrieven kunnen gaan sturen naar werkgevers waar jij wel graag terecht wilt komen. Of je loopt alle uitzendbureaus langs om te vragen of ze daar een functie voor jou beschikbaar hebben.
Amadea
11 jaar geleden
Dan zul je bedrijven moeten bellen, en vragen of ze iemand zoeken in jouw werk.
Of open sollicitaties schrijven. Je schrijft alle bedrijven aan en vraagt of ze een vacature hebben.
maar de kans is klein.
anneliez
11 jaar geleden
Maak een goede cv, zoek een bedrijf waar je wil werken en stuur daar een goede open sollicitatiebrief naar toe, beschrijf goed je motivatie om daar te willen werken, je kunt ook naar bedrijven toe gaan en een open sollicitatie doen, neem dan je cv mee.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een specialisatie hebt, waarvan je denkt dat je echt iets bijzonders voor het bedrijfsleven of voor de publieke sector kan betekenen, is er nog het volgende: Je zou je kunnen aanmelden bij een zg Headhunter. Dat zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in plaatsing van hoogopgeleiden. Een dergelijke functie komt niet eens altijd in een krant of Intermediair, maar wordt onmiddellijk aan de headhunter voorgelegd, die dan zoekt naar een match.
In de link een voorbeeld.

Zorg in ieder geval voor een correct curriculum vitae, dat klinkt als een klok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volledig eens met bovenstaande antwoorden.

Aanvulling:
Vertel zoveel mogelijk mensen om je heen (buren, vrienden, kennissen, sport collega's) dat je een baan zoekt en wat je kunt. En benadruk dat ze je moeten benaderen zodra zij ergens een vacature weten.