Hoe kun je een nieuwe werkgever overtuigen van je carriere switch?

Ik ben als persoon heel
Sterk veranderd in de afgelopen jaar. Voelde me een man(in doen en laten) dus zat (zit nog steeds) in een mannen beroep.

Maar voel me steeds meer vrouw en vind duiderlijk de techniek niet wat ik
Zoek. Nu heb ik een beroepstest gedaan, en de zorg als verpleegkundige komt er goed uit.

Toen ik zelf in het ziekenhuis lag dacht ik het wel dat het me
Leuk leek, en houd eigenlijk er van om alles met ziekenhuizen te maken heeft te bekijken.

Ben inmiddels 25jr en zie die
Switch zitten, hoe kan ik
Me provileren tegen over de andere
Dames die wel goede vooropleiding hebben gedaan.

Mijn vooropleidingen zijn;
Vmbo t economie met maatschappij als extra vak.
Mbo niveau 4 ondernemer manager
Mhbo tussen opleiding overgang naar hbo.
Nu omdat ik toen geen andere baan kon vinden mbo niveau 2 techniek..

Maar dat is ook totaal mijn ding niet op een veel te laag denk niveau.

Mijn belangrijkste pluspuntjes
Heb al gewerkt in ploegendiensten
Dus andere tijden zijn voor
Mij niet erg
Streber
Niet full time achter een bureau zitten en je handen laten wapperen.

Hoe kan ik dit het beste brengen

Toegevoegd na 4 minuten:
Even extra
Ben ook 30 kg afgevallen voel
Me daar in alles een totaal
Ander mens.

Maar in de techniek wil en kan ik echt niet mee verder.

Verder ben ik bereid om salaris in te leveren en dichter bij het zkh te gaan wonen. Dit is voor mij ook
Een extra motivatie om
Uit huis te gaan..

Sorry voor de opmaak van de text. Via de iphone
Lukt het lastig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook leerwerktrajecten in de zorg, dan krijg je een intake om te kijken of je uit het juiste hout gesneden bent en daarna kun je aan de gang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kiest een richting waar veel vraag naar personeel is, dat maakt de kans van aangenomen groter.
Verder solliciteer je naar een opleiding en niet een vaste baan.
Wil je leren en werken moet je zoeken naar een zgn in service opleiding.
http://www.fontys.nl/voor.scholieren/verpleegkunde.2819.aspx?returnurl=%2fvoor.scholieren%2fduale.en.inservice.opleidingen.aspx&idopleiding=3091
Volgens deze link is mbo4 een goede vooropleiding. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd zoek een leren en werken baan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb bewondering voor jouw ondernemingszin en geef je daarom graag een + voor jouw vraag. Een antwoord hoef ik niet meer te geven want je hebt er al goeie bij de vleet merk ik ;-) Liefs en Succes ermee!

Het beste antwoord

Je nieuwe werkgever zal eerlijkheid heel erg waarderen. Vertel dit dus tegen hem/ haar. Je verkoopt in feite jezelf in een sollicitatie. Die kans krijg je maar 1 keer, dus doe het goed. Wees goed gekleed, goed uitgeslapen en lees voordat je sollicitatie hebt veel over het vak, geef aan wat je ervan verwacht en vooral wat jij hen te bieden hebt. Wat je nooit moet doen is een andere opleiding of beroep of ( vooral) vorige baan, negatief neerzetten. Je moet ze zo nieuwsgierig maken dat ze denken : WoW die wil echt!

Het me wel leuk leek' is niet voldoende. Daar moet je dan woorden gebruiken als: Heb mn roeping gemist om mensen te helpen. Werk graag in ploegendiensten etc.

Je kunt het ook oefenen. Lees wat informatie over het onderwerp ( stel je vraag op Google en er zullen ongetwijfeld voorbeelden en tips naar boven komen, hoe te gedragen en wat te doen om verpleegster te worden.

succes ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn veel ziekenhuizen waar je intern een opleiding tot verpleegkundige kunt doen.

Hier een voorbeeld:
http://www.zgv.nl/114/opleiding-verpleegkunde

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bent daar niet te oud voor.
In ziekenhuizen hebben ze graag gemotiveerde werknemers.
En over het algemeen vacatures genoeg.

Hoe je dat moet brengen:
Duidelijk en met overtuiging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met eerlijkheid en een vleugje humor moet het lukken ;)

Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je technisch gezien meer voor zorg bent gaan voelen. Je moet er gewoon geen moer of geen bout om geven wat een ander van jou als verpleger vind of denkt en doe wat je graag wil doen. Sucses.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd , maar wel graag verpleegster.
Vooral die bouten en moeren, die heb ik al genoeg gezien. Haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps, excuus. Nog even iets, je hoeft je baas niet te overtuigen. De rede dat je interesse toont door uberhaupt al te beginnen als verpleegster zegt al veel en dan moet uit je enthousiasme blijken (wat zo te lezen wel goed zit) of je baas er goed aan heeft gedaan. Maar nog belangrijker is, of jij daar wel op de juiste plek zit. Ik zou zeggen, give it a try en gaan met die banaan ;)