Na aanleiding van een telefoongesprek de volgende vraag, of dit normaal is?

Ik werd zojuist even door een collega uit de branche gebeld die met een probleem zat. Hij had eerder vanavon een sollicitatiegesprek gevoerd met een 26 jarige FT interieurverzorgster. En deze dame had als eis neergelegd dat zij 16 euro netto per uur zou gaan verdienen. Nu weet ik dat een rayonleider dit nog niet eens bruto verdiend. Maar slaan de sollicitanten tegenwoordig niet een beetje door in eisen. Of is dit gewoon normaal?

Toegevoegd na 16 uur:
Deze vraag wordt gesloten, omdat ik geen fatsoenlijk antwoord heb kunnen vinden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (15)

Ze proberen het net als een werkgever probeert iemand zo laag mogelijk que uurloon aan te nemen... Ik weet zeker dat die persoon dat niet kreeg...

Maar dat sollicitanten proberen is heel normaal tegenwoordig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... Maximaal 8,50 bruto...
Men probeert het dat zie je maar .. niet geschoten is altijd mis. Ze krijgt het vast niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor… Maximaal 8,50 bruto…
Dat veel gevraagd wordt is wel noirmaal. Of ze het krijgen.. Niet echt.

Als je in de bron kijkt zie je dat de salarissen rond de 1000E per maand liggen.

Dus, pak m beet 1250 / (20*8) = 8 euro per uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Starbless;

Het klinkt mij als schromelijk overprijsd in de oren. Als die juffrouw denkt dat geld elders wel te kunnen vangen zou ik haar daar veel succes wensen. Misschien voor de gein eerst nog eens navragen of ze enig idee heeft wat bruto en netto inhouden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor als sollicicanten een bedrag te laag vinden. Dan is een bedrag eisen heel normaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met alle respect. Maar in tijden van hoge werkloosheid zou ik juist blij zijn met een CAO salariëring...
Gewoon de volgende oproepen,er zijn er zat die voor minder willlen werken.
als ze al met zulke eisen binnenkomen,hebben ze het een beetje hoog in de bol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna 2 x te hoor ja;-)
Wat is het probleem van de beste man dan?? Lijkt me een nogal zeer onredelijke eis, toch?
Ik neem aan dat er wel meer sollicitanten zijn ipv deze ene dame op de huidige markt.
Ik kan ook wel tegen mijn klanten zeggen dat de verzendkosten 25 euro zijn voor een enveloppe, maar iedereen weet wel dat dit onredelijk is.
Ik denk dat in dit geval deze sollicitante door sloeg, het lijkt me niet dat dat een algehele trend is, omdat de meeste al blij zijn DAT ze een baan hebben.
Ik zou haar sowieso al niet aannemen, zelfs niet als ze haar eis bij gaat stellen, want dit voorspeld al niet veel goeds voor de toekomst....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, rond de 4.000 bruto is voor een interieurverzorgster een veel te hoog salaris. Ze mag natuurlijk wel 100 euro per uur eisen, dat is haar goed recht, maar of de kansen op de baan daarmee toenemen vraag ik me sterk af.

Je collega zou haar natuurlijk eens kunnen doorzagen waarom ze denkt dat bedrag waard te zijn, misschien werkt ze wel 3x zo hard als gebruikelijk is.

En ik denk dat tegenwoordig de eisen weer wat lager worden ingezet, de echte gekte rond bijvoorbeeld IT-ers is wel een beetje voorbij.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De werkdruk ligt al hoog in de branche. Maar sneller dan de eigenaren heb ik ze nog niet gezien in de afgelopen 30 jaar...
Beste Starbless,

Op zich is 16 euro per uur, netto, natuurlijk veel teveel voor een interieurverzorgster. Op maandbasis is dat 2784 euro netto, dat is absurd veel.

Ik weet natuurlijk niet om hoeveel uur per week het zou gaan, want als het maar voor 2-3 uurtjes per week is dan kan ik me wel iets voorstellen bij een wat hogere salariseis. Maar alleen bij heel weinig uurtjes. En al helemaal als er geen secundair arbeidsvoorwaardenpakket bij zit. Maar 16 euro is dan nog steeds teveel.

zestien euro per uur bruto is ongeveer het salaris van een jonge makelaar met alle papieren.

Du, om je vraag te beantwoorden: Nee, dit is niet normaal en bij mij zou ze niet aangenomen worden. Een schoonmaakbedrijf inhuren is goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om met je laatste zin te beginnen. Dat is niet waar, want dan zit je echt boven de 20 euro ex BTW... En voor zover mij bekend is staat FT voor Full-Time. En die 2784 euro netto haal ook inderdaad ook net niet met 14 uur in de week werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2784 euro netto (16*8*21,75) is bruto ongeveer 4222 en per uur is dat 24,26 (ongeveer). je hebt gelijk dat een schoonmaakbedrijf duurder is, maar bij een FT medewerkster komen daar nog andere kosten bij (oa werkgeversdeel, rbo, verzekeringen etc) en die kosten kun je daar ook in betrekken. Je laatste zin begrijp ik niet helemaal, eerst zeg je dat ze FT werkt en hier heb je het over 14 uur. http://www.berekenhet.nl/modules/werken/brutoloon.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er had nog ergens 'ik' tussen gemoeten, omdat het betrekking had op mij...
Beetje hoog voor een schoonmaker. Bij me vorige baan was er een schoonmaakster aan het werk en ze was toch in de 40 en ze kreeg 9 euro en nog wat cent brutto per uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hier aan toe gaat geven, geef je de sollicitant een machtspositie.
Wat is dan de volgende eis?
Korter werken, eerder naar huis voor wat dan ook?
Het werk is te zwaar, het is te koud, te warm, te smerig!
Niet volgens het c.a.o.
Niet volgens de arbowet!
Kappen met zo iemand, laat een ander er in trappen.
Nooit aan beginnen.
Straks kom je er niet meer van af, of het kost je een hele boel geld, want daar draait het allemaal om, geld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit er niet mee opgescheept hoor. Bij mij krijgen ze die kans überhaupt niet om na het gesprek nog een sprankje hoop over te houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh, zo had ik het ook begrepen. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Dat een sollicitant dit vraagt zal waarschijnlijk voortkomen uit het gegeven dat interieurverzorgsters zwart 15 euro per uur kunnen krijgen, dan is 16 euro te proberen. Het minimum bruto loon incl. 8% vak. geld is 1520,49 p/m - 9,16 p/w, excl. vak. geld is dit bruto 1398,60 p/m - 8,49 p/u. Als ze nu een ww-uitkering krijgt zal ze zo hoog inzetten omdat ze moet solliciteren en waarschijnlijk niet wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoger salaris voorstellen is een goede onderhandelingstaktiek. Maar niet eisen, en niet zo ver boven het gebruikelijke maximum gaan zitten: daarmee maak je jezelf alleen maar ongeloofwaardig.

Zou het kunnen dat deze persoon niet aangenomen *wilde* worden? Was het misschien een verplichte sollicitatie om een uitkering te behouden?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ;-) :-D beloofd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1... Ik ben alleen in tegenstelling tot Rick gewoon gaan slapen... Maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Evengoed is het van de gekke om bijna het dubbele netto te vragen van wat je bruto zou kunnen krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de moderatoren hielden me wakker....
Ik moest twee bezwaren indienen..
Meer zeg ik niet anders word deze ook verwijdert omdat je niet mag discusere over hun bepalingen...
Ik denk dat angel3289 gelijk heeft en dat de dame denkt dat het zwart werk is.Heeft de collega in questie het wel aan de dame duidelijk gemaakt dat ze hier met witwerk te maken heeft.Het lijkt mij de logische verklaring en anders denk ik echt dat ze het maar probeert.wie niet waagt,,,,,,,,,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag en aanbod vriend, en waardering van je kwaliteiten als persoon of aangeboden job.
Bedenk, dat je jouw personeel kunt betalen tot de marginale opbrengst. Misschien is ze het waard.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedenk ook, dat de sollicitant netto denkt en de werkgever bruto. Het verschil is in NL veel te hoog, we draaien onszelf de nek om.