Naar welke website kan ik verwijzen voor directe uitbetaling vakantiegeld?

Per 1 april (ruim twee weken geleden) is mijn jaarcontract beëindigd. Ik heb wel het maandsalaris ontvangen van maart, maar nog geen uitbetaling van mijn vakantiegeld. Mijn verlofdagen heb ik al opgenomen.

Ik heb begrepen dat mijn werkgever het vakantiegeld op 1 april uitbetaald had moeten hebben, en dat ik nu recht heb op rente hierover. Ik sta op het punt om een email te sturen naar de werkgever om te vragen of hij het vakantiegeld zsm kan overmaken. Is er een (juridische) website waaraan ik kan refereren waarin staat dat hij direct moet uitbetalen, en dat ik nu recht heb op rente?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou niet verwijzen naar een website, maar naar de wet. En de wet zegt 1 juni. Maar waarschijnlijk staat in de CAO of bedrijfregeling en andere datum. Waarschijnlijk heeft je vorige werkgever financiële problemen. En zou ook een betalingsregeling voorstellen aan je werkgever en melden, dat als de werkgever niet binnen een redelijke termijn reageert, dat je verplicht voelt om het te melden aan een jurist, belastingdienst en de bank. Omdat bij niet uitbetalen van salaris en/of vakantie geld je twijfelt of de werkgever wel aan zijn andere financiële verplichten kan voldoen en je moreel verplicht voelt om andere instanties hiervan op de hoogte te stellen.

Bronnen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002638/geld...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100