Ik wil heel graag werken maar ik heb geen ervaring. Hoe kan ik toch aan werk komen?

Ik wil heel graag werken maar ik heb geen ervaring. Hoe kan ik toch aan werk komen? ( ben 22 jaar )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
Amadea
11 jaar geleden
Heb je wel een opleiding? Zo ja, in welke richting?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22 jaar en geen werkervaring? Nooit een bijbaantje gehad? Om afgestudeerd te zijn ben je te jong, en de meeste studenten hebben wel gewerkt tijdens hun studie. Wat heb je al die tijd gedaan???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tja, had je nou jouw rijbewijs niet kwijt gespeeld voor 4 maanden dan kon je direct aan de slag als taxi-chauffeur of bij de courierdienst. Volgende keer beter ;-)
Amadea
11 jaar geleden
Maar als jij zelfs geen middelbare schooldiploma hebt, Alen, hoe kom er er dan bij om een HBO-opleiding te willen gaan doen? Ik ga er tenminste vanuit dat het uitblijven van een reactie op mijn vraag of je ergens voor opgeleid bent betekent dat je geen enkel diploma bezit....

Antwoorden (6)

Schrijf je in bij de uitzendbureaus in je omgeving, grote kans dat je snel aan het werk bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook naar verschillende uitzendbureaus geweest maar ze zeiden allemaal word moeilijk. P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alles wil aanpakken wat op je pad komt, moet dat toch een keer lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijk is niet onmogelijk, blijven zoeken en alles aanpakken.
Iedereen moet een keer beginnen zonder ervaring. Dus bedenk wat je talente zijn, zoek op websites naar geschikte vacatures of ga naar het arbeids- of uitzendburo om te vragen of er banen zijn die bij jouw interesses, kennis en talenten aansluiten.
paulus811
11 jaar geleden
Als je zo graag wilt werken, dan kan je wel eerst kijken voor vrijwilligerswerk en zo bouw je ervaring op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik ga niet voor niets werken, ik wil wel geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke, ik zie dat je 22 bent, je zou als vakkenvuller misschien aan slag, maar ze zoeken wel jonge mensen, omdat het nou goedkoop is. Het valt proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boeehh! Ik ben als vrijwilliger begonnen (op meerdere plekken) en heb daar een mooie fulltime baan aan over gehouden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He zie daar leuke en postitief antwoord! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus, trouwens :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor baan heb je er aan over gehouden dan niels ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben activiteitenbegeleider op een groep waar verstandelijk gehandicapten hun dag komen doorbrengen. Echt heel leuk!
Schrijf je in bij het uwv.
Deze mensen helpen/begeleiden je in het preces op weg naar werk. je moet er wel wat voor in ruil doen. Elke week een aantal sollicitaties en het is mogelijk dat ze jou tijdelijk een niet betaalde baan aanbieden met de kans op contract.

Zelf ben ik vrijwilligerswerk gaan doen (want ik wilde absoluut niet de hele dagen thuiszitten)
Ik heb hier uiteindelijk een mooie baan aan overgehouden!
Daarnaast staat het ook nog eens mooi op mn CV.

Je moet trouwens wel alles willen aanpakken. Als je eenmaal iets hebt kun je gaan kijken naar plekken waar je graag wilt werken.

Soms moet je zelfs net even harder werken zonder er geld mee te verdienen. Je verhoogt daarmee wel de kans op een contract.

"niet willen omdat ik er niet mee verdien" is geen argument. Je moet ergens beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een tip na alle vorige -die goed zijn hoor -, je kan ook ergens gaan werken als stagiaire.

Het scheelt ook als je zelf een koers maakt, een richting bedenkt waarin je je wilt ontwikkelen. Dat is het werk wat je later wil gaan doen.
Dat geeft je weer een richting om nu je werk, vrijwilligerswerk, stages, misschien nog wat cursussen te gaan zoeken. En dan mettertijd komt er een baan, dat lukt altijd. Maar dan heb je ook werkervaring en voel je je er prima bij.

En dan nog: eenvoudige baantjes kunnen meestal meteen: schappen vullen in de supermarkt (voor een tijdje hoor), achter de kassa, kranten rondbrengen, bij de boer appels plukken, dat soort dingen. Verdien je in ieder geval geld.
Naar de bedrijfsleider stappen en werk vragen. Wie dat is vraag je aan het personeel in de zaak of je belt even voor informatie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet het zo zien, de papieren zijn tegenwoordig minder belangrijk dan vroeger. Een werkgever wil iemand die multi inzetbaar is. Solliciteren is 'jezelf verkopen' Je zou je kunnen inschrijven bij een uitzendbureau. Zorg dan dat je waar je werkt heel enthousiast bent en probeer er van alles uit te halen. ( werk je bijv op een kantoor) vraag wat de mogelijkheden zijn om te groeien) probeer er achter te komen welke afdeling heel erg achter loopt of waar veel zieken zijn en probeer daar een beetje te helpen ( geef dit aan je chef of baas aan als jouw taken erop zitten. Zo zal je bijvoorbeeld kunnen werken met een computer, maar als je een bepaald programma nodig hebt kan je er een cursus voor nemen, Vaak betaalt het bedrijf dit. Zo ga je langzaam groeien. En alles wat je leert is goed vor je volgende stap of baan. En uiteindelijk als je zo ver bent dat je soliciteert en je kan zeggen dat je ervaring hebt op al die gebieden, wordt het steeds gemakkelijker om een baan te vinden. Wat je dus allemaal moet doen om carriere gericht te groeien.

Wat je vooral niet moet doen is bijv. in een McDonalds hamburgers gaan bakken en zo je alaris krijgen en verder niets doen. Want ook bij een McDonalds kun je intern groeien tot uiteindelijk manager in het restaurant.

Dus kortom: begin en de rest gaat vanzelf. Maar verkoop jezelf. ( neem je werk serieus en wees altijd op tijd en zorg dat je alert bent en verschijn goed/ netjes gekleed op een sollicitatie)

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tip dankjewel!