Welke organisaties zonder winstoogmerk verstrekken een (onbelaste)vrijwilligersvergoeding?

Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk. Liefst werk waarvoor ik een vrijwilligersvergoeding zou kunnen ontvangen. Welke organisaties in mijn regio verstrekken een vrijwilligersvergoeding? Ik woon in Zeeuws Vlaanderen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
ronron1212
11 jaar geleden
waarom zo gebrand op een vrijwilligers vergoeding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb jarenlang als vrijwilliger bij diverse instellingen gewerkt zonder hiervoor een vergoeding te ontvangen.
Momenteel kan ik het geld goed gebruiken dus als ik nu toch vrijwilligerswerk zoek is het misschien wel zo slim om eerst contact op te nemen met de organisaties die een vergoeding verstrekken.
ronron1212
11 jaar geleden
Je kan dan beter een baan zoeken een vrijwilligersvergoeding is maximaal € 1.500 per jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je verwart het begrip "vrijwilligerswerk" met "loondienst". Als vrijwilliger kan je bv. bij de brandweer of de politie gaan, maar dan moet je eerst wel een opleiding volgen. Wat ze jou dan betalen is echt minder dan het uurloon van een kuisvrouw, eerder iets vergelijkbaar met de 15-jarigen die bij albert heijn of C1000 na schooltijd de rekken aanvullen. Groetjes vanuit Clinge, Hulst, Zeeuws Vlaanderen. Toegevoegd na 4 minuten:
En bovendien, verwachten ze van jou dat je steeds bereikbaar bent, ook niet echt plezant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron1212, Ik ben chronisch ziek een baan in loondienst zit er helaas niet in.
ronron1212
11 jaar geleden
lelie99 dat wist ik niet sorry. veel succes met het vinden van een vrijwilligersbaan.

Antwoorden (2)

Vrijwilligerswerk doe je in de eerste plaatst voor het helpen van mensen en organisaties.
Als jij solliciteert naar vrijwilligerswerk "om een vergoeding te ontvangen" zit het er wel dik in dat je niet aangenomen wordt!!
Dat komt je motivatie niet ten goede.
Bovendien: voor een vrijwilligersvergoeding moet je nogal wat doen.

Maar je kunt het proberen:

De stichting Make A whish:
Regio vrijwilliger omgeving Zeeuwse Eilanden (m/v)
http://makeawishnederland.org/vacatures/zeeland-brabant-west/regio-vrijwilliger-zeeland/

Rode Kruis zoekt ook altijd mensen en heeft verschillende afdelingen:
http://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/onze-hulp-in-uw-buurt/paginas/onze-hulp-in-uw-buurt.aspx

Er is ook een vacaturebank voor vrijwilligerswerk.
http://vrijwilligerswerk.nl/

Unicef is door het hele land actief.
http://www.unicef.nl/wat-kun-jij-doen/word-vrijwilliger/unicef-in-de-regio/

De vergoeding mag maximaal € 1500 per jaar zijn.
Heb je een bijstandsuitkering en daarnaast een vergoeding voor vrijwilligerswerk? Dan verandert de hoogte van uw uitkering niet als de vergoeding voor het vrijwilligerswerk maximaal € 95 per maand is en maximaal € 764 per jaar.

En hier zijn veel mogelijkheden per provincie
of per stad:
http://vrijwilligerswerk.startpagina.nl/

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik heb gekeken op de vrijwilligersvacaturebank van mijn omgeving.
Daar wordt per vacature aangegeven: vergoeding ja / nee.
Maar niet hoeveel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik solliciteer niet niet naar vrijwilligerswerk met als doel hiervoor een vergoeding te ontvangen!!!!! Laat dat duidelijk zijn. Ik heb jarenlang met veel plezier vrijwilligerswerk gedaan zonder hiervoor een vergoeding te ontvangen. Alleen nu zou een extraatje zeer welkom zijn wat is er dan mis mee om eerst eens te informeren naar organisaties die een vergoeding verstrekken?????
Als dat niet lukt kan ik altijd nog vrijwilligerswerk zoeken waarvoor ik geen vergoeding ontvang.
Informeer eens bij de Vrijwilligerscentrale of kijk op hun site. Ik werk zelf als vrijwilligster bij een Kringloopwinkel en ontvang daarvoor een vergoeding. Succes!