Schoonmaak:kar klaarmaken buiten werktijd?

Ik werk bij een schoonmaakbedrijf van 5 tot 7 {krijg 2 uur betaald} in een groot gebouw.Wij klokken in en gaan dan naar het schoonmaakhok waar we onze spullen pakken en dan om 5 uur naar de afdeling waar we onze karren klaarmaken en beginnen met schoonmaken.
Volgens de leidinggevende moeten we nu echter om 5 uur al op de afdeling zijn en werken en om 7 uur pas de kar opruimen en terug naar het hok waar we onze spullen in de was doen en mogen we dan pas naar huis..maar dat zou betekenen dat wij 20 min. in onze eigen tijd er moeten zijn om de kar klaar te maken en op te ruimen etc.
Maar dat valt toch ook gewoon onder werktijd? we krijgen maar 2 uur betaald en ook geen reiskosten/tijd etc.
Wie weet hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Je betaalde tijd gaat m.i. in op het moment dat je inklokt.daarvoor is het inklokken zelf. Voorbereiding hoort ook bij je betaalde werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien u maar voor 2 uren per project wordt uitbetaald
zou ik er zorg voor dragen dat de uit te voeren werkzaamheden binnen die 2 uren geschiedt, inclusief inklokken, voorbereiden, schoonmaken, uitklokken.
Normaliter zet een (meewerkend)voorman de spullen klaar, maar de bezuinigingen slaan overal toe, en dan is het maar de vraag of u volgens het juiste CAO wordt betaald.
Ook je kar klaarmaken, spullen pakken enz enz enz horen tot jouw werktaak en behoren dus in werktijd gedaan te worden.
Jouw baas kan hiervoor een extra half uur uitbetalen of zorgen dat de spullen al klaar staan voor je.
Zou er eens een goed gesprek aan wagen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit hoort bij je werk, dus in werktijd lijkt me. Tenzij er iets anders in je contract staat. Je werkgever kan dit niet ineens veranderen volgens mij..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het 20 min extra werk is moet je baas dat gewoon doorbetalen. Is het nou 15 min werk mag dat in veel gevallen niet als overwerk worden gezien. Kijk even goed wat er in je contract staat en anders toch even overleggen met je leidinggevende