wat moet je doen in deze situatie op je stage ?

Je word beschuldigd van 4 dingen die je NIET hebt gedaan. Maar je baas wil hierdoor niet met je verder werken. Jij blijft ontkennen en je baas zegt ik zal nog een keer naar mijn bron bellen. Ik bel je maandag terug. Wat moet ik doen als hij maandag zegt ik niet of wel met je verder werken. Want hij heeft me beschuldigd van bijvoorbeeld alcohol onder het werk benuttigen. Dit heb ik niet gedaan sterker heb helemaal geen alcohol gedronken op de plek waar ik stage loop. Hoe kan ik hier het best mee omgaan. Want ik ben best teleurgesteld en boos dat er allemaal leugens worden verteld over mij. Hoe kan ik toch me stage behouden en dit achter me laten. Hoop dat iemand me kan helpen en me verhaal snapt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb met mijn stagebegeleider van school er over gehad. Helaas gaat gewoon praten niet zo makkelijk omdat mijn baas zo'n 3 uur van mij weg woont. Dus het moet via de telefoon gaan en dan kan mijn stagebegeleider van school niet echt bij springen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik loop stage bij een bedrijf die mij uitzend. Dus ik loop niet op een kantoor stage en zie mijn baas dus zelden tot niet. Ook heb ik 2 leidinggevenden die dit allebei niet snappen en 1 van de leidinggevenden was bijna altijd bij me (toiletteren enzo deed ik alleen) en die is het ook hier mee oneens.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Zeggen dat je het erg jammer vindt als je stage beëindigd moet worden door iemand die je blijkbaar niet mag en achter je rug om leugens over jou verspreid. En dat je graag in beiden gevallen, of de baas de stage gaat beeindigen of niet, graag met zijn 3en rond te tafel wil gaan zitten om zo open kaart te kunnen spelen omdat er helemaal niets van waar is en het wel eens recht in je gezicht wilt horen hoe de 'onbekende' bron blijkbaar allerlei rare dingen loopt te verzinnen over jou en zo jouw reputatie probeert te ontsieren.

Houd er wel rekening mee dat je baas wellicht je stage zal beeindigen, zelfs als hij je wel gelooft! Door alle fricties die er nu plaats vinden zal het moeilijk zijn om gewoon verder te gaan alsof er niets gebeurd is, en hij zal graag een goede sfeer op de werkvloer willen behouden. Jij bent 'enkel de stagiaire' en dus de voor de hand liggende keuze om weg te sturen.

Ik denk dat het verder erg belangrijk is dat je er ook op school over praat en je alles goed doorspeelt aan je stagebegleider, hij/zij zal wellicht tips voor je hebben en jullie kunnen samen kijken hoe de situatie verder kan worden opgelost m.b.t. je studie (mocht de stage worden afgezegd). Misschien kan hij/zij ook nog wat telefoontjes plegen met je baas etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou iemand van de ?school? waar je stage van moet lopen erbij halen en een gesprek samen met je baas en iemand van je school aanvragen. Dit kan werken. Je kunt ook aan je baas vragen wie dan zijn bron is en hoe deze bron aan deze informatie zou komen. Sterkte en laat weten hoe het is gegaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moet je niet in je eentje oplossen. Je hebt steun van iemand van school nodig, een stagebegeleider of mentor of zo.
Leg uit wat jouw visie hierop is en vraag steun, omdat je zelf niet goed weet hoe je dit op moet lossen. Als jouw reputatie op je school goed is, is de kans groot dat ze achter je staan.
Je moet je afvragen of ja na zulke onterechte (er vanuit gaande dat ze inderdaad onterecht zijn, wij horen hier alleen jouw kant van het verhaal en kunnen niet anders dat aannemen dat je de waarheid spreekt) beschuldigingen nog wel op een prettige manier kunt werken op deze stageplek. Ook dat is iets wat je met iemand van je opleiding kunt bespreken. Als er een onwerkbare situatie is ontstaan, kun je misschien je stage ergens anders voortzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ai dat is best wel een vervelende situatie. Ten eerste vind ik het wel goed van je dat je ondanks die beschuldiging toch daar wilt blijven om je stage periode af te kunnen maken. Ik had dat in jou situatie waarschijnlijk niet meer zo graag gewild. En ik zou ook zeker mijn mentor inschakelen en hem de hele situatie uitleggen. Verder vind ik het erg oneerlijk van je baas dat hij jou niet wil geloven en zijn bron wel. Misschien kun je hem vragen waarom hij jou niet geloofd en die bron van hem wel ,want het zou maar zo kunnen dat zijn bron jou vals beschuldigt omdat hij of zij jou om welke reden dan ook niet mag.
En dat zou toch heel lullig zijn,dat je om die reden weg zou moeten.
Misschien dat je (klinkt kinderachtig maar t zou het proberen waard kunnen zijn) je ouders kunnen vragen je bij te staan in deze zaak. En als je helemaal vind dat je onterecht behandeld word en dat dit hele gedoe eventueel kan leiden tot het niet halen van het schooljaar zou je eventueel de ombudsman of rechtsbijstand in kunnen schakelen maar dat gaat wel heel ver.
Vaak is het zo dat als je blijft door gaan met herhalen tegen je baas dat je het oneerlijk vind en dat je er mee zit en dat je het echt niet gedaan hebt, je baas zal gaan twijfelen aan die beschuldigingen omdat je er anders niet zo over door zou gaan. Dus misschien dat dat ook nog een mogelijkheid is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eens een hartig woordje met je baas gaan spreken en hem recht in de ogen aankijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft ook aan dat 2 leidinggevende dit niet snappen, misschien kunnen zij ook een goed woordje voor je doen hoe ze jou ervaren tijdens de stage.
Zonder harde bewijzen en feiten mag jouw baas ook niet zomaar beschuldigen. Het zou fair zijn als de persoon die jou beschuldigd face to face staat met de baas erbij, stel dit voor, daar heb jij ook recht op anders is dit erg oneerlijk dat 1 persoon die jou misschien niet mag dingen kan verzinnen om jou weg te krijgen. Neem jouw ouders ook in vertrouwen, weet zeker dat ze ook voor jou opkomen en dat je dan niet alleen staat. Sterkte en zet 'm op!