Geen stage bij WO Bachelor aan Open Universiteit?

Klopt het dat je bij een WO Bachelor aan de open universiteit geen stage hoeft te voldoen, in tegenstelling tot de HBO-rechten bij (bijv) de LOI?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een WO-opleiding doe je bijna nooit een stage.

Het beste antwoord

De stage zit in de Master-fase, wat volgens mij bij (bijna) alle WO-opleidingen zo is. Een HBO-bachelor is dan ook een afgeronde opleiding, een WO-bachelor is in feite nog maar een gedeeltelijke opleiding.

Toegevoegd na 39 seconden:
Dus: ja, dat klopt. In de WO-bachelor bij de OU zit geen verplichte stage.

Toegevoegd na 14 uur:
Nav je reactie: je hebt gelijk, in de masterfase zit ook geen stage. Bij andere OU-studies is dit wel zo (ook niet allemaal, zie ik nu pas) en ik ging er vanuit dat die opbouw vergelijkbaar was. Ook omdat reguliere universiteiten bij een rechtenstudie vaak wél (de mogelijkheid tot) een stage hebben.

Het is dus inderdaad een studie zonder stages, en voor zover ik kan zien, ook zonder veel practica. Het is een theoretische studie, die weinig praktijkonderdelen bevat. Dat is overigens niet ongebruikelijk voor een universitaire studie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de opsomming van de OU kan ik er bij de master ook niets over terugvinden : http://srv-hrl-60.web.pwo.ou.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BrowseCatalog-CategoryContent;?CategoryID=VPKRFIUBakkAAAEEFsk9Nzai&MenuStart=GI%2eRFIUBsk4AAAEEBsk9Nzai&search_category_uuid=VPKRFIUBakkAAAEEFsk9Nzai+&search_typecode=2&search_typecode=4&search_typecode=10&search_typecode=16&search_online=true&search_category_recursive=true&search_online=true&group_attribute_1=category_uuid&sort_attribute_1=category_volgnummer&sort_direction_1=ascending&MenuLevel=0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hé, je hebt gelijk. Een aantal andere OU-studies hebben wel een stage in de Master, of in elk geval uitgebreide onderzoekspractica. Rechten heeft dat niet, volgens mij in geen enkele afstudeervariant. Toch typisch, want bij een reguliere rechtenstudie zijn er wel (mogelijkheden tot) stages.