Kan je rondkomen van een baan als vertaler Frans?

Bijvoorbeeld freelance. Ik doe momenteel een administratieve MBO 4 opleiding en ben van plan daarna een HBO opleiding tot vertaler te volgen. Maar hoor nu veel verhalen dat je met een baan als vertaler nauwelijks rond kunt komen. Is dit waar? En zijn er in mijn geval logische werkzaamheden om erbij te doen eventueel, of beroepen die erop lijken? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hangt helemaal af van: hoe goed je bent en of je goed kunt netwerken (orders binnenhalen). De concurrentie in Engels, Duits en Frans is vrij groot; het is niet echt een exotische taalcombinatie. Maar als bijwerk zou je bijv als hostess kunnen werken op grote beurzen of op de ANWB-alarmcentrale in Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk wel dat je hier van rond kan komen, het is tenslotte een HBO-Opleiding daar krijg je wel goed voor betaald lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat er veel vraag is naar vertalers Frans. Ze hebben we de oren van de kop gezaagd om Franse films en Tv opnames van ondertitels te voorzien.
Het is een goed betaalde job.