als ik mijn contract van 38 naar 32 uur laat zetten, wat wordt dan mijn salaris? (zie uitleg)

ik heb nu een 38urig contract. salaris: 1495 bruto. (netto ongeveer 1100)..
als ik terug zou gaan naar 32uur, wat wordt dan mijn maandsalaris? zit je dan nog met andere dingen waar he rekening mee moet houden, of blijft het bedrag per uur hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.9K

Het beste antwoord

Bruto wordt dat dan € 1.259 Netto zal dat dan ongeveer € 930 worden.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het bedrag per uur veranderd niet. Je moet je uurloon vermenigvuldigen met 32 om te weten wat je per week verdient.

De snelle manier is je brutoloon delen door 38 en vermenigvuldigen met 32. Dan krijg je 1258,95. Dit kun je niet doen met je nettoloon berekening, want belasting werkt ietsje anders. Daar hebben we de site loonwijzer voor.

De juiste volgorde van terugrekenen is:
1495 is gebaseerd op een 38 urige werkweek. Maar wordt per maand betaald. Dan vermenigvuldig ik je maandsalaris met 12 (jaarsalaris) en deel ik dit door 52 weken (weeksalaris). Gedeeld door 38 krijgen we je uurloon. Dat is 9,08 euro.
Dit vermenigvuldigen we weer door 32 (weeksalaris) en vermenigvuldigen we met 52 (jaarsalaris) en delen door 12 (maandsalaris). Dat is 1259,09.

Volgens loonwijzer houd je hier 1080,18 euro netto aan over.