Kun je ook boer (met vee) worden zonder opleiding?

Toegevoegd na 46 seconden:
Op welke wijze kun je dus boer worden zonder 'passende' opleiding en zonder dat je je meedoet aan Boer Zoekt Vrouw?

11 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Zonder passende opleiding kun je wellicht een (zeer kleine) boer worden in de hobbysfeer (wat geiten in een zeer ruime achtertuin bijv., een soort 'kinderboerderijboer'.)

Grote problemen zullen echter zijn:
- het geld (vee is duur in aanschaf en ondehoud);
- de tijd die je eraan moet besteden
- de toestemming die je nodig hebt (op lang niet alle grond mogen landbouwactiviteiten ontwikkeld worden)
- milieubepalingen (stankcirkels e.d.)
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou kunnen wanneer je beschikt over voldoende kapitaal en de kennis en diploma's om een eigen bedrijf te starten.
Of het nadien dan wat gaat worden is vraag 2,want voor het hebben van een boerenbedrijf heb je veel kennis nodig over vee,landbouw,tractoren en landbouwmachines en over alle regels die er opgesteld (en voortdurend gewijzigd )zijn vanuit Brussel en Nederland voor boeren en hun bedrijven.
Je zou mss met 1 of 2 koeien en een kat,hond etc kunnen beginnen. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen kan boer worden; er worden geen eisen gesteld. Zonder geld om een boerderij, vee, werktuigen te kopen/huren en kennis van zaken wordt het wel lastig. En een lening ook omdat je niks kunt bewijzen van vakmanschap. Je moet wel zelfstandige worden om boer te zijn. En je moet je dieren goed behandelen anders krijg je een bekeuring voor dierenmishandeling.

Toegevoegd na 1 minuut:
En een milieuvergunning is ook nooit weg. De melkquota zijn dacht ik afgeschaft, anders moet je die ook nog kopen.