Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als je salaris niet wordt uitbetaald?

Mijn collega´s hebben gisteren allemaal hun salaris ontvangen. ikzelf nog niet. nu zit ik ook in een conflict met mijn werkgever en nu ben ik dus bang dat er opzet in het spel is.
wat zijn hierin mijn rechten?

PS. enkele collega's zitten bij dezelfde bank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Sommige banken houden het langer vast dan andere, wacht nog 2 dagen en dan ben je er zeker van. Ik kreeg altijd betaald (ING) en mijn collega's met een ABN rekening pas 2 dagen later.

Je hebt recht op een vergoeding voor je gewerkte uren, dus uiteindelijk wordt je zeker uitbetaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is van belang waar het conflict over gaat. Als je bijvoorbeeld ziek bent, en je je niet houd aan de reintergratie afspraken mag je werkgever je salaris opschorten. En zo zijn er in conflictsituatie meer te bedenken. Niet komen opdagen, niet aan afspraken houden etc. De enige die er antwoord op heeft is je werkgever. Daar moet je dus mee in gesprek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding