Wat schrijf ik allemaal op een c.v.?

Ik twijfel er aan of het relevant is om mijn vakantiebaantjes op mijn c.v. te zetten, en mijn religie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou alleen de banen waar je lang hebt gewerkt en/of met je nieuwe baan hebben te maken noteren. Dus een halfjaar als loodgieter vermelden terwijl je voor accountmanager gesolliciteerd heeft weinig zin. Opleidingen kan je ook nog vermelden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan, bij sommige banen is het goed om te laten zien dat je niet in je opleidingstijd wekenlang op de bank hebt vertoefd maar echt wat hebt gedaan. Je kunt er voor kiezen om een apart kopje te maken met vakantiebaantjes en ze allemaal samen te vatten: Van 1995-2000 6 zomers gewerkt in kwekerijen en supermarkten.

Religie: alleen als het relevant is, dus als je als leerkracht solliciteert op een pc basisschool.

Toegevoegd na 36 seconden:
Meer informatie: http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/sollicitatiebrief-en-cv/sollicitatiebrief-schrijven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt helemaal van de situatie af.

Heb je nog weinig werkervaring, dan zal het nuttig zijn om de ervaring die je al wel hebt te laten zien. Als je wel voldoende ervaring hebt zal je een vakantiebaantje eerder weglaten.

Tevens hangt het er vanaf waar je solliciteert, als je binnen en bedrijfstak solliciteert waar je enige relevante ervaring of de link met de bedrijfstak een vakantiebaantje is, dan kan je dat best vermelden.

Religie zou ik niet vermelden, tenzij er goede redenen zijn om dat wel te doen, b.v om de culturele link met het bedrijf of de doelgroep van het bedrijf te versterken (b.v. bij een sollicitatie bij een halal slager als je islamitisch bent, bij een sollicitatie als gids in het vaticaan als je katholiek bent etc.)

Veel succes met het vinden van een baan.