Er zijn speciale catwalk cursussen en workshops die je kunt volgen, maar ik denk dat je met deze filmpjes ook al een eind komt.

http://www.youtube.com/watch?v=XaExWzgp-nQ
http://www.youtube.com/watch?v=vYOVeonlGGw
http://www.youtube.com/watch?v=17YbcEGTqlc

Toegevoegd na 1 minuut:
Het belangrijkste is dat je goed leert lopen op hoge hakken. Vaak hoge hakken dragen dus, maar wissel ook af met platte schoenen om je voeten weer te ontlasten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk veel filmpjes op Youtube van catwalkmodellen, hoe ze lopen.
Het is eigenlijk een kwestie van recht vooruit kijken, schouders naar achter, borsten vooruit, rug recht houden en voor je gevoel heel overdreven met je heupen bewegen tijdens het lopen.
Loop naar een spiegel toe om te kijken of je het goed doet.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en net doen alsof je aan het "randje lopen bent."
Kimath
12 jaar geleden
inderdaad ja, net of je op een dunne balk loopt, dus je voeten ongeveer voor elkaar zetten elke keer. Zo krijg je ook die heupwieging mooi.
Door veel naar modellenwedstrijden op tv te kijken, modeshows te bezoeken en filmpjes op internet te bekijken.

Het woord zegt het al: op de catwalk loop je als een kat.

De kat zet zijn pootjes bij iedere stap keurig recht voor de andere pootjes. Er wordt niet gezwabberd of afgeweken van zijn pad. ;-)

Nou heb je als model maar twee pootjes, dus dan is het een kwestie van je ene voet kaarsrecht voor de ander zetten, waardoor je een overdreven wiegende beweging in de heupen krijgt. Trek vooral ook hoge hakken aan, daardoor ga je vanzelf rechtop lopen en komen je kuiten mooi uit.