Wat doet een groot mediabedrijf/ conglomeraat als Time Warner Inc. nu eigenlijk?

Produceert zo een bedrijf zelf iets, of is het gewoon de baas van de deelbedrijven (zoals HBO, CNN, New Line Cinema)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is maar net hoe je dat interpreteert.

De Volkskrant is onderdeel van de PCM Perscombinatie, en Unox is onderdeel van Unilever. Maar op het hoofdkantoor van Unilever worden echt geen knakworstjes in blikjes gedaan, en de Volkskrant wordt ook niet gemaakt bij PCM. Vooral bij PCM is er helemaal geen bemoeienis met die krant, en zal er hoogstens zo nu en dan eens worden gekeken, of die krant lekker loopt. Als het slecht gaat met de krant, zullen ze ingrijpen.

Time Warner is een enorm mediaconglomeraat, en is eigenlijk alleen maar bezig met bedrijfsstrategie. Dus zoals je het stelt in je toelichting is het wel juist. Ze zijn de baas, maar houden zich niet inhoudelijk bezig met al die zenders en creatieve producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En qua management? Doen ze daar wel iets? Zijn ze deze dagen goed bezig in de aandeelmarkt? Ik ben daar niet zo bekend mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik noemde bedrijfsstrategie, maar dat is ook management. Ze geven dus wel degelijk leiding aan al die onderliggende bedrijven, maar niet actief. D.w.z ze gaan daar niet rondlopen, en zich overal mee bemoeien, maar de mensen die de leiding hebben bij de onderliggende bedrijven worden zo nu en dan wel eens uitgenodigd om eens langs te komen op het hoofdkantoor. ;-) Voor wat betreft aandelen: hier heb je 2 links. Eén over Time Warner in het algemeen, en één waar je een grafiekje kunt zien. Je ziet daar dat het aandeel fors in waarde is gedaald, maar dat is niet zo vreemd. Bijna alle aandelen zijn gedaald door de economische crisis. Mijn indruk is dat het prima gaat met Time Warner, en dat we geen medelijden met ze hoeven te hebben. :-) http://www.morningstar.nl/nl/news/article.aspx?articleid=103292&categoryid=427 http://www.forexpros.nl/equities/time-warner-cable-advanced-chart