Werken in de zorg: in welke functies kun je werken met vaste dagdiensten?

Richting: sociaal (ped)agogisch.
Ik stel de vraag naar aanleiding van de open dag in de zorg en mijn oriëntatie op een overstap naar de zorg; maar naar mijn idee is het moeilijk haalbaar als je ivm kinderen afhankelijk bent van vaste -liefst dag-diensten? Of zit ik er naast?
De enige functies die ik kan bedenken is werken op een dagactiviteitencentrum en in een kinderopvang instantie...wie kan me helpen met tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die werktijden zijn wel mogelijk maar ook erg geliefd.
Bij 24 uurs zorg is het eigenlijk onmogelijk.
Voor mij was het de reden om de zorg vaarwel te zegen, ik werkte in verpleeghuizen wel wat anders natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bijna overal als je goede afspraken maakt :) Bronnen:
- http://www.vitalisgroep.nl/intensieve-zorg/ons-concept/dagcentrum-dementie

Antwoorden (3)

Idd een dagactiviteitencentrum, maar ook pedagogische zorg in het ziekenhuis, spitskracht (alleen vast op de spitstijden op bepaalde dagen.
Verder zijn er ook instanties waar te praten valt over vaste diensten op vaste dagen.
Ik denk dat je je het beste kan bedenken wat jou aantrekt voor doelgroep en dan binnen de doelgroep is verder informeren naar de mogelijkheden.
Mijn ervaring is als je in gesprek gaat dat er een hoop mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk als gezinshulpverlener in de zorg. En moet 1 keer in de week verplicht bij de vergadering zijn. En de rest van de bezoeken deel ik samen met de gezinnen in. Ik werk bijvoorbeeld 2 dagen onder schooltijd,1 dag tot 18 uur en 1 avond. Dus heb nu alleen oppas nodig voor 1 dag. En het ideale is dat wanneer de kinderen een keer een dag vrij zijn dat je zelf je dag om kan wisselen en het niet meteen vrije dagen kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die avond hoeft niet altijd maar doe ik omdat we dan zo min mogelijk oppas nodig hebben.
Voor gezinshulpverlener heb je nog wel een post hbo nodig. Intensieve ambulante gezinsbehandeling IAG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt erg leuk moet ik zeggen!
Huishoudelijk medewerker, werk van 9 tot max. 4u