Hoe vind ik een tijdelijke job in de VS?

Hallo, ik en een vriend van mij zijn van plan na ons eindexamen VWO 3 maanden te gaan werken in de VS. Wij zijn ons er zeker van bewust dat wij geen diploma hebben, wel 2 certificaten (Frans en Engels, hoog niveau). Nou is de vraag hoe wij daar een baantje als evt vertaler zouden kunnen vinden. Tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eerst maar eens uit of je uberhaupt mag werken.

Antwoorden (2)

Je moet eerst een visa plus werkvergunning hebben. Dat gaat makkelijker als je in de VS al tijdelijk werk hebt gevonden. Kijk op fora en op freelance websites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om in de V.S. te mogen werken als buitenlander heb je een zgn. Green Card nodig en het kan enige tijd vergen voordat je die hebt.
Mijn broer is enige jaren geleden, samen met zijn Amerikaanse vrouw, in de V.S. gaan wonen en hij heeft een heel jaar lang moeten wachten om eindelijk zijn green card in ontvangst te mogen nemen. Daarna heeft hij gelukkig wel werk gevonden, maar het is niet eenvoudig.
Hoe het zit met tijdelijk werk weet ik niet precies, maar de werkloosheid is ook daar groot. Verwacht vooral niet, dat je in no time een baan hebt en al zeker niet zonder diploma of ervaring.
Wat je zou kunnen doen is proberen iemand te vinden, die goede connecties heeft in Amerika om op die manier aan tijdelijk werk te komen. Misschien kennen je ouders, of iemand anders uit je persoonlijke kring, Amerikanen die zich eventueel voor jou en je vriend zouden willen inspannen om werk voor jullie te vinden.
Veel succes.