hoe weet je welke ziekenhuizen groot of klein of perifeer ofzo zijn?

ik wil bij een heleboel ziekenhuizen solliciteren, en om een goede brief te kunnen schrijven moet ik eigenlijk wel weten of het een groot ziekenhuis is. kun je dat zien aan het aantal bedden? en vanaf hoeveel bedden is een ziekenhuis dan groot, en bij hoeveel gemiddeld en bij hoeveel klein?

en men spreekt dan ook vaak van een perifeer of academisch ziekenhuis. is elk ziekenhuis wat niet academisch is, dan automatisch perifeer? of heeft dat ook met de grootte te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een academisch ziekenhuis is verbonden met een universiteit, perifeer geeft meer de plaats van het ziekenhuis aan.

Antwoorden (1)

In de link staat een overzicht van alle ziekenhuizen in Nederland, met het aantal beden.
Het grootst is het academisch in Groningen met 1339 beden.
De Sionsberg in Dokkum is de kleinste met 138 bedden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook al een tijdje op deze pagina gekeken, maar waar zit de grens, en is er ook een middelklasse?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je criteria niet goed.
Ik neem
aan dat je aan een bepaalde regio gebonden bent.Dat is al een selectie.
De grote van een ziekenhuis, wat denk je daarmee te weten als het om werk gaat?