Wat verdient een wegmarkeerder per uur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heej... Waarom is dat antwoord weg??

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van welk niveau.
In de Bouw CAO wordt gesproken over drie niveau's:

Wegmarkeerder III:(Salarisgroep A)
Het verrichten van eenvoudige hulpwerkzaamheden, waarvoor geen speciale kennis vereist is,
rond het aanbrengen van alle voorkomende markeringswerkzaamheden.

Wegmarkeerder II (Salarisgroep B):
Het onder leiding van een wegmarkeerder I met behulp van mechanische hulpmiddelen aanbrengen
van wegmarkeringen zoals verkeersstrepen en figuraties. Het behulpzaam zijn bij alle
noodzakelijke werkzaamheden, zoals het uitzetten van markeringen, het plaatsen en in stand
houden van wegafzettingen, het aanbrengen van verkeerspunaises en voorgevormde plakstrepen,
het afstrooien met parels en/of krijt van wegmarkeringen

Wegmarkeerder I (Salarisgroep C):
Het zelfstandig - zonodig aan de hand van tekeningen - uitzetten en met behulp van mechanische
hulpmiddelen aanbrengen van wegmarkeringen zoals verkeersstrepen en figuraties. Het treffen
van alle noodzakelijke verkeersmaatregelenHet verrichten van onderhoudswerk en het
verhelpen van kleine storingen aan de mechanische hulpmiddelen. Het geven van leiding aan
de bij de werkzaamheden betrokken werknemers en het bijhouden van de werkadministratie
(productieopnamen en dergelijke).

De bijbehorende garantie-uurlonen (bruto) zijn:
Wegmarkeerder III (salarisgroep A) €12,13
Wegmarkeerder II (Salarisgroep B) €12,83
Wegmarkeerder I (Salarisgroep C) €13,63

Het garantie uurloon is het uurloon waar je volgens de CAO recht op hebt. Dat is dus een minimum uurloon.
Alles wat je bovenop dit uurloon ontvangt heet prestatietoeslag.