Kan ik hier voor het ziekenwed in ?

Ik ben gevallen en heb daar door me teen gekneusd
En kan ik niet lopen.
Nou is het probleem dat ik morgen me eerste werkdag bij Dirk van den broek heb als vakkenvuller
Kan ik hier voor de ziekenwed in ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan ook niet staan lopen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, lol....de unanimiteit is iets moois he? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet kunnen lopen met een gekneusde teen? Als ik je baas zou zijn hoefde je helemaal niet meer te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met slippers aan valt er nog redelijk te lopen hoor....

Het beste antwoord

Ik heb zo vaak mijn teen gekneusd en kon gewoon werken.
Een teen kneuzen valt wel mee hoor.
Je kan toch gewoon proberen als het niet gaat vraag je of je naar huis mag.
Probeer je gewoon van de goede kant te laten zien, je zegt gewoon wat er gebeurt is en dan zeg je ik wilde het toch proberen maar het gaat echt niet.
Dan zien ze van zelf wel of het gaat of niet.

Om meteen de ziektewed in te gaan voor een gekneusde teen is niet zo netjes.
Maar wie zegt dat het gekneusd is ben je bij een arts geweest ?
Want die kan wel bepalen of het erg is of niet.

Ik heb eerder het idee dat je geen zin hebt om te werken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Omdat je zegt dat je er niet op kan lopen of staan vraag ik mij juist af of het niet gebroken is.
Daarom dacht ik ga eerst naar een arts om te vragen of het niet gebroken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook dat je het op z'n minst kan proberen en desnoods een slipper aan doen als een schoen pijn doet.

Andere antwoorden (8)

als je niet kunt lopen, zit er niets anders op, meld je wel op tijd ziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag krukken en bel je baas of je niets anders kunt doen, achter de kassa ofzo, dus zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ik denk niet dat je gelijk de ziektewet in kan.
Wat je wel zou kunnen proberen is om contact om te nemen en uitteleggen wat het geval is,en de ingangsdatum van je contract uittestellen zodat je toch je baantje houd.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Formeel wel ,maar in de praktijk einde dienst verband :(:( of ja heb je je ao door alle partijen getekend ! thuis . En ja in de proeftijd zou je ziek kunnen zijn ,maar meestal einde oefening . Ik zou het niet doen doe wat ducky je voorstelt .ga gewoon ,of verplaats je eerste werk dag een week je later
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je geen vast contact hebt. Geen snipperuren krijgt bijvoorbeeld. En dat je uitbetaald krijgt wat je werkt. Dus meld je ziek, krijg je ook geen loon. Een soort 0 urencontract.
Alleen een slechte indruk voor een eerste werkdag maak je dan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk kan je dan niet meteen de ziektewet in. Je hebt nog geen uur gewerkt! Hou er rekening mee dat je een proeftijd hebt en dat je gedurende je proeftijd zonder opgaaf van redenen ontslagen kan worden en ook zelf ontslag kan nemen. Bovendien is het niet erg netjes om meteen je hand op te willen houden. Je hebt nog geen euro ziektegeld opgebouwd. Het zegt veel over je (gebrek aan) mentaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wed van niet, want je kunt ook zittend werk doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed, ik heb zelf als tiener vakken gevuld in een supermarkt en zat vaak op een krat de onderste vakken te vullen....dat gaat moeilijk staand. Misschien is er een collega die graag hoog werkt? (+)
Vraag of je voor een weekje achter de kassa mag zitten. Neem een klein krukje mee, om je gekneusde voet op te zetten, zodat die kan rusten. Als je die namelijk laat bengelen, of erop steunt, duurt het langer voordat het over is.