Ik ben het niet eens met de uitspraak van de arbo arts,wat kan ik hier tegen doen?

Mijn vriend zit vanaf oktober 2011 in de ziektewet. Hij krijgt een ziektewet uitkering via Acture.
Hij is vandaag bij een (arbo) arts geweest die acture heeft ingeschakeld. Ondanks de klachten die mijn vriend aangeeft heeft de (arbo) arts de beslissing genomen dat mijn vriend gewoon weer aan het werk kan.

Wij zijn het niet eens met deze uitspraak,en willen een second opinion.
Maar bij wie moeten wij dan zijn,bij wie kan mijn vriend terecht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij het UWV. Hier zijn wel 50,- euro eigen kosten aan verbonden. Het kan zelfs enkele weken wachttijd in beslag nemen. Als je het UWV belt, krijg je een formulier toegezonden. Je kunt het formulier ook downloaden op de site van het UWV

In dit geval hebben jullie te maken met een medische invalshoek, die door de andere antwoordgevers reeds is aangestipt. Maar heel belangrijk is de juridische positie van je vriend. Laat je (jij en je vriend) a.u.b. niet in een hoekje schuiven door de medici. Hopelijk heb je een verzekering ( = lidmaatschap vakbond of rechtsverzekering ). Leg je zaak (klinkt zwaar he) zo spoedig mogelijk (VANDAAG !) aan hen voor. En laat je deskundig en uitgebreid informeren. Ik wens jullie beiden veel succes ... en natuurlijk ook gezondheid !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100