Hoe zet je een vakbond op voor indoor speeltuinen?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik wil graag een vakbond opzetten voor medewerkers die in een indoor speeltuin werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denkt u dat ik dat niet zou weten. Ik ben zelf jaren lid geweest van de FNV. Helaas behartig deze niet de belangen van medewerkers van indoor speeltuinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel leden verwacht je? 10? Zoveel indoor speeltuinen zijn er niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn op dit moment 91 binnenspeeltuinen geregistreerd. Zelf heb ik bij 3 verschillende speeltuinen gewerkt met gemiddeld 5 vaste krachten en 10 oproepkrachten. Ik schat dat er 1500 medewerkers zijn. Misschien niet veel maar hebben die dan geen rechten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vakbond zet zich in principe in voor alle werkende mensen en zelfs ook voor mensen met een uitkering zoals bijvoorbeeld WW, WAO en WIA. Dus ook voor indoor speeltuinmedewerkers. Ik vermoed dat jullie onder de CAO Leisure vallen. Zie http://www.cnvvakmensen.nl/caos/recreatie/cao-leisure/ . Misschien zijn daar sommige indoorspeeltuinen wel op aangesloten. Het lijkt me weinig zinvol om speciaal voor indoorspeeltuinen een aparte vakbond op te richten.

Antwoorden (1)

U en uw medestanders doen aan dienstverlening. Mijns inziens kan u uw vak het sterkste maken door u aan te sluiten bij de FNV Bondgenoten in Utrecht. Zij sluiten per jaar 750 CAO's af en weten alles over het deskundig opzetten van een eigen vakbond. A.u.b. niet zelf gaan rommelen, want het is een moeilijke en specifieke materie. En u kunt uw kostbare tijd beter in het goed runnen van uw bedrijf steken. Ik adviseer om contact met de experts van FNV Bondgenoten op te nemen.

Weblink : www.fnvbondgenoten.nl