Behoort het ziekteverzuim tot gewerkte uren?

hoi,

ik ben 16 jaar en werk sinds kort bij de albert heijn als vakkenvuller. laatst was ik ziek geworden en kon ik twee dagen niet werken. Nu was mijn vraag of ik wel voor deze twee dagen betaald krijg?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

CAO Albert Heijn:
Bij de eerste ziekmelding per kalenderjaar zal geen wachtdag worden ingehouden.
Op zich niet interessant: mocht je die maand onder het minimumloon komen, dan dient een aanvulling tot het minimum te geschieden. Praktisch kunnen wachtdagen niet toegepast worden op medewerkers die niet meer dan het minimumloon verdienen.

Je krijgt je loon dus doorbetaald, het ziekteverzuim behoort tot gewerkte uren.
SimonV