- Waarom dit beroep?
- Waarom denk je dat je hier goed in bent?
- Wat zijn je positieve kenmerken? En je negatieve?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

-Ervaringen
- leidinggevende kwaliteiten
- ambities
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast al genoemde vragen:
Waarom specifiek deze winkel/werkgever?
Wat vindt je er leuk aan, wat minder leuk?
Wat is jouw manier van leidinggeven?
Opleiding? (en hoe past dit bij deze functie)
Vorige werkervaring. Indien je weg bent gegaan, waarom?
(en wees hier eerlijk over, zonder negatief te doen over vorige werkgevers, nieuwe werkgevers houden hier niet van, want ze vrezen dan dat als jij bij hen weggaat dat ook doet bij een volgende mogelijke werkgever.)

Vaak zul je ook situationele vragen (ook wel confrontatievragen genoemd) krijgen, dus bijv. er wordt iemand beschuldigd van winkeldiefstal, maar die ontkent en maakt een hoop stennis. Hoe los je dat op? Of iemand beweert te weinig wisselgeld te hebben ontvangen. Wat doe je eraan?

Men wil graag weten of jij bij het bedrijf past, zowel qua sfeer, werkhouding, visie.

Een goed idee is om bijv. de website van het bedrijf te bezoeken en hier goed de missie en waarden van het bedrijf te lezen. Laat ook in het gesprek merken dat je je in het bedrijf hebt verdiept.