Waarom 2 mensen aannemen voor 8uur dan 1 iemand voor 16uur

Er hing een briefje voor de etalage gezocht verkooptalent voor 8uur dus ik ga naar binnen en vraag heel netjes of er eventueel later in de toekomst meer uren gewerkt kan worden het antwoord was heel stellig nee we zoeken twee mensten voor 8uur in de week
Waarom is dat goedkoper om twee mensen aan te nemen dan 1iemand die het dubbele werkt?????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je bent met twee mensen niet afhankelijk van één persoon met ziekte en vakanties, dat is het grootste voordeel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet goedkoper om twee mensen van 8 uur in dienst te nemen. Het is alleen een stuk gemakkelijker als je er één kwijt wilt, omdat die niet functioneerd binnen het team. Het is dan een stuk gemakkelijker om iemand voor die 8 uur mee te laten lopen met die ander. Dan iemand opnieuw in te werken voor 16 uur...

Bovendien is het voor studenten die een bijbaantje zoeken een stuk interessanter om 8 uur te werken dan 16 uur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee mensen die 8 uur werken presteren veel meer dan eentje die 16 uur werkt...

En een ander punt, twee mensen van 8 uur kun je tegelijkertijd inzetten, dat kan met eentje van 16 uur niet... Dus flexibiliteit wordt vergroot door er twee aan te nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 vanwege je goede argument betr de inzetbaarheid van beide personen tegelijkertijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1... Ben het zowaar met je eens...
Flexibeler, en dat waarschijnlijk zoeken ze scholieren/studenten, en dan is 16 uur per week te veel.
Vermoedelijk gaat het hier voor krachten in het weekend of voor s'avonds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze allebei waarschijnlijk gelijktijdig moet werken. Dus zijn er twee nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is mogelijk dat het de bedoeling is om die 2 personen op een en dezelfde dag te laten werken bijvoorbeeld op vrijdag omdat het dan veel drukker is ,en dan kun je wel 16 uur willen werken maar niet op vrijdag.