Waar kan ik beter leren manipuleren?

Als reactie/vervolg op de vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/vragen-antwoorden-zei-baas.29987 en op de stelling van een manager: voor jou tien anderen... Ik heb het idee dat het op het werk soms gaat om wie het spel het best speelt. Ik zou daar best wat handiger in willen worden. Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bestel deze boek
http://www.lichaamstaal.nl/manipuleren.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, ik ga dat boek eens kopen; lijkt me zeer interessant en nuttig in mijn situatie.

Andere antwoorden (7)

Ga bij een callcentrum werken! Daar leren ze je er alles over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven is één groot toneel, en je moet ten alle tijden je tekst goed kennen...

Het is een spel, alles is een spel... Je moet de spelregels kennen en weten wat je kunt en wat je niet kunt...

Het leven is één groot toneel, en je moet ten alle tijden je tekst goed kennen...

Neem het niet te serieus, anders wordt je serieus genomen...

Moet je nog meer tips?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt ook wel: het leven is een kinderhemd; kort en bescheten
Sluit je aan bij een politieke partij en zie in de gemeenteraad of in de tweede kamer te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan boeken voor bijv." Manipuleren kun je leren" of "Manipuleren op je werk" of "Hoe vang ik een rat"

Veel leesplezier en je bent niet de enige die hier tegenaan loopt, hoor.

Succes,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar bestaan cursussen voor, bijvoorbeeld "effectief beïnloeden" en "effectieve invloedstijlen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg het idee dat jij veel te gevoelig blijft voor dit soort reacties van je baas. Dat het je teveel doet die uitspraken.
Ook al leer jij om te manipuleren, dan nog denk ik dat dit niet bij je past.

Ik zou op zoek gaan naar ander werk. Zoals ik al eerder zei: Voor jou baas 10 anderen.
Je weet pas of werk bij je past als je het geprobeerd hebt. Nu heb je het geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het werk het spel spelen, er zijn vele woorden voor: samenwerking, competitie, ondernemerschap, manipulatie, beïnvloeding, etc... het hangt van de cultuur van het bedrijf in hoeverre hier allemaal sprake van is. Het beleid, managementstijlen etc bepalen soms de toon (sfeer) binnen een team en dus ook in hoeverre je afhankelijk bent van dit spel waar jij het over hebt. Alleen op veel dingen heb je zelf ook invloed.

Misschien kan ik jouw vraag dan ook beter opvatten als "Waar en hoe kan ik mijn effectiviteit vergroten?". Hierdoor zul je je eerst moeten richten tot jezelf, de overwinningen (het spel) op jezelf. Vervolgens kan je je gaan richten (verdiepen) tot de overwinningen op je omgeving. Doordat je beter luistert naar je omgeving zul je deze ook beter kunnen gaan begrijpen. Vervolgens kan je je gaan verdiepen in hoeverre je met deze wetenschap je omgeving beter kan beïnvloeden. In de prive sfeer, als student, werknemer of als manager, etc.

Er zijn heel veel theoriën, cursussen, opleidingen die hierover gaan...maar om het kort en concreet te houden:

Wat ik je wil aanraden is het boek 'De 7 eigenschappen van effectief leiderschap', begin deze eens rustig te lezen. Deze is geschreven door Stephen Covey (ISBN-13: 9789025414894 ISBN-10: 9025414893). Ik weet zeker dat je hier wat aan zult hebben!

Manipulatie klinkt zo negatief en volgensmij is dat niet wat jij uiteindelijk wil bereiken. Dit gaat veel verder en daarom dit antwoord..

Succes!
Gr, Diego