Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als roadie ga je mee op tournee met muzikanten die concerten geven. Een roadie is iemand die al het materiaal aansleept voor de artiest. De term komt van het Engelstalige ‘on the road’: een tournee met optredens of shows waarbij allerlei materiaal vervoerd, neergezet en weer weggehaald moet worden.

Ook als geluidstechnicus of lichttechnicus kun je mee op tournee. Of als grimeur / visagist, decorbouwer. Of als chauffeur om alle spullen te vervoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

belichter, visagist/grimeur, roadie/sjouwer, geluidstechnicus etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sjouwers zijn meestal locale krachten.. (heb pak em beet 40 shirts met local crew ^^)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar niet altijd.
Ik weet niet of je bedoeld dat je zelf dan degene bent waar het over gaat. Maar ook andere mensen gaan vaak mee. Denk daarbij aan geluidsmensen, mensen voor het licht, mensen die de make-up doen, mensen die de haren doen, mensen die de kleding verzorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als monteur van een wielrenner of motorcrosser.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf werkzaam als vrachtwagenchauffeur bij het bedrijf dat in Nederland veel toneelproducties vervoert.
's-Zomers doen we ook mee met grote rocktours door heel Europa.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt meedoen als je je rijbewijs CE haalt.

Toegevoegd na 42 minuten:
Op de foto mijn vrachtwagen bij de bouw van "the claw" van de U2 360 tour.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat te denken van het circus, daarzijn diverse werkzaamheden te verrichten, ook zonder enige kennis
van zaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding