Als roadie ga je mee op tournee met muzikanten die concerten geven. Een roadie is iemand die al het materiaal aansleept voor de artiest. De term komt van het Engelstalige ‘on the road’: een tournee met optredens of shows waarbij allerlei materiaal vervoerd, neergezet en weer weggehaald moet worden.

Ook als geluidstechnicus of lichttechnicus kun je mee op tournee. Of als grimeur / visagist, decorbouwer. Of als chauffeur om alle spullen te vervoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

belichter, visagist/grimeur, roadie/sjouwer, geluidstechnicus etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sjouwers zijn meestal locale krachten.. (heb pak em beet 40 shirts met local crew ^^)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar niet altijd.
Ik weet niet of je bedoeld dat je zelf dan degene bent waar het over gaat. Maar ook andere mensen gaan vaak mee. Denk daarbij aan geluidsmensen, mensen voor het licht, mensen die de make-up doen, mensen die de haren doen, mensen die de kleding verzorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als monteur van een wielrenner of motorcrosser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf werkzaam als vrachtwagenchauffeur bij het bedrijf dat in Nederland veel toneelproducties vervoert.
's-Zomers doen we ook mee met grote rocktours door heel Europa.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt meedoen als je je rijbewijs CE haalt.

Toegevoegd na 42 minuten:
Op de foto mijn vrachtwagen bij de bouw van "the claw" van de U2 360 tour.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat te denken van het circus, daarzijn diverse werkzaamheden te verrichten, ook zonder enige kennis
van zaken.