Laat je het ,of doe er alles aan haar niet te laten solliciteren.Ga je naar je leidingevende?

Een "collega"doet een jaar invalwerk,maar ze wordt eigenlijk niet geaccepteerd door 6 mensen in ons team van 10 personen.Die andere 4 laten zich er niet overuit.
Nu gaat ze solliciteren voor vast......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij welke van de 10 behoor jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat belangrijk om te weten ??;-) Ik vind het belangrijk om in een team een prettige sfeer te hebben.En zo langzamerhand wordt dat er niet beter op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag taurus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me duidelijk dat ze haar liever ziet gaan dan komen. -"collega"
- Nu gaan ze solliciteren voor vast..... En waarom zou ze haar vraag hier stellen, als het haar niet boeit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies het boeit me ...het zou zonde zijn als de sfeer er minder door zou worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jinx: goede conclusie!

Het beste antwoord

Het lijkt mij niet jouw verantwoording om het aan haar te vertellen. Als ze dat nu al niet door heeft zal jouw boodschap ook niet overkomen. Laat haar haar eigen ervaringen op doen. Wellicht pakt het zelfs beter uit dan jij verwacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je leidinggevende ogen in het hoofd heeft, zal dit allang gezien zijn en zal dit meegewogen worden in de afweging tijdens de procedure.
Wil je echt niet met deze persoon werken, stap dan naar je leidinggevende en spreek alleen namens jezelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je collega is vrij om te solliciteren,dat kan niemand haar verbieden,maar heeft ze zelf niks in de gaten dat er 6 collega,s zijn die haar min of meer niet mogen,en waarom wordt ze dan niet geaccepteerd,ik zou me een beetje op afstand houden in deze zaak,want straks ben jij misschien de gebeten hond,die het gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Heeft die collega zelf niet door dat ze door een aantal niet geaccepteerd word? misschien heeft ze hier ook wel geen moeite mee, doet ze gewoon haar werk en verder niet.
Blijkbaar heeft ze er zelf geen last van, dus ik zou het zo maar laten, het is haar eigen keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt!+1
Het lijkt me jouw taak niet om naar de leidinggevende te gaan, dat moet je collega (het slachtoffer) eigenlijk zelf doen. Verder is het aardig dat je haar voor de groep wilt behouden maar als ze niet geaccepteerd wordt is er moeilijk iets van te maken. Laat haar maar lekker op zoek gaan naar een functie waar ze zich als een vis in het water voelt. Zo doorgaan is het aanmodderen tot het bittere eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat is mijn taak ook niet dat wil ik ook niet, daarom wil ik graag jullie reacties "horen" ..wat doe jij??
Uit je vraag maak ik op dat jij haar liever niet in vaste dienst ziet treden.

Waarschijnlijk heeft diegene in kwestie niet door dat jij en je collega's haar eigenlijk niet zin zitten. Of ze is gewoon ontzettend eigenwijs, dat kan ook.
Maar als de sfeer er sinds dat zij bij jullie is komen werken erop achteruit gegaan is, zal dit jou leidinggevende waarschijnlijk niet ontgaan zijn; een beetje leidinggevende zal hier ook op reageren. Je kan om een gesprek vragen waarin je aangeeft dat het functioneren binnen de afdeling niet meer gaat zoals dat ging. Je kan hierbij vertellen dat je denkt dat het door die ene medewerker komt.

Waarom word ze eigenlijk niet geaccepteerd? Als dit om etnische redenen is, vind ik dat triest. Dan zal ik als leidinggevende jou ook niet in je gelijk stellen. Mochten er grote onderlinge verschillen zijn over het werk, dan zal ik het wel ter harte nemen, maar ook niet klakkeloos van jou aannemen.

Maar vergeet niet, mensen vinden vaak wat andere mensen vinden. Dus is jou kritiek wel terecht, of komt jou kritiek door de kritiek van andere, waardoor het wel een spannend gespreksonderwerp binnen de afdeling is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ze is eigenwijs beetje bord voor haar koppie.men heeft moeite met haar dominantie en haar onaardige gedrag en valt ze mensen af en is ze sfeer bepalend en zeer aanwezig.Zeker niet om etnische redenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de persoon erop aanspreken. Geef duidelijk aan wat jouw taak binnen het bedrijf is en hoe je van haar verwacht dat ze met jou omgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat gaat zeker gebeuren.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow ik kan je geen puntje geven .
Je hoeft toch ook elkaars vrienden niet te worden? Werk is niet makkelijk te vinden tegenwoordig.
Je kunt niet altijd iedereen maar leuk vinden, toch heb je maar een manier te vinden om proffessioneel met elkaar om te gaan.
Vrienden heb je toch thuis wel? Het is maar een collega.

Het klinkt of dat jullie een hecht clubje hebben waar verder niemand bij mag komen. Lijkt me geen leuke omgeving voor die collega, maar goed, dat terzijde.

Verder vind ik dat als je moeite hebt met iemands gedrag of karakter dat je die persoon daar op aan moet kunnen spreken, dan kan die persoon misschien ergens aan werken waarvan hij of zij niet in de gaten had, dat dat anderen zo ergert..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt!dat gaat ook zeker gebeuren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijkheid duurt het langst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Vooralsnog bepaal jij niet wie er komt werken bij je werkgever.
En je komt op je werk om er geld te verdienen , niet om vrienden te maken.
Zolang je gewoon respectvol naar elkaar bent lijkt het mij voldoende.

Dit persoon zal ook inkomen nodig hebben en het lijkt me niet dat jij dat gaat verhinderen omdat je dit persoon niet mag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zij door 6 van de 10 mensen niet geaccepteerd wordt zou ze toch zelf ondertussen wel iets door moeten hebben lijkt mij.
Een ieder heeft recht om te solliciteren waar hij/zij wil, dus ik zou daar niets aan doen. Ik zou dan ook maar vertrouwen op het inzicht van mijn leidinggevende, want het lijkt me dat jouw leidinggevende allang doorheeft dat er iets aan de hand is. Als de leidinggevende het nodig heeft dat iemand hem/haar zoiets vertelt dan heeft hij/zij zelf zijn ogen in zijn zak zitten en is dus geen goede leidinggevende. En als iemand geen goede leidinggevende is zou ik zeker dat soort zaken niet bespreken.