Uit je vraag maak ik op dat jij haar liever niet in vaste dienst ziet treden.
Waarschijnlijk heeft diegene in kwestie niet door dat jij en je collega's haar eigenlijk niet zin zitten. Of ze is gewoon ontzettend eigenwijs, dat kan ook.
Maar als de sfeer er sinds dat zij bij jullie is komen werken erop achteruit gegaan is, zal dit jou leidinggevende waarschijnlijk niet ontgaan zijn; een beetje leidinggevende zal hier ook op reageren. Je kan om een gesprek vragen waarin je aangeeft dat het functioneren binnen de afdeling niet meer gaat zoals dat ging. Je kan hierbij vertellen dat je denkt dat het door die ene medewerker komt.
Waarom word ze eigenlijk niet geaccepteerd? Als dit om etnische redenen is, vind ik dat triest. Dan zal ik als leidinggevende jou ook niet in je gelijk stellen. Mochten er grote onderlinge verschillen zijn over het werk, dan zal ik het wel ter harte nemen, maar ook niet klakkeloos van jou aannemen.
Maar vergeet niet, mensen vinden vaak wat andere mensen vinden. Dus is jou kritiek wel terecht, of komt jou kritiek door de kritiek van andere, waardoor het wel een spannend gespreksonderwerp binnen de afdeling is?