Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je op je cv zetten als je je mbo diploma niet hebt behaald?

Als ik er geen diploma staat dat klinkt dat zo negatief, maar ik heb wel een aantal certificaten behaald van veel vakken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
816

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dan zet je op je cv de behaalde certificaten.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
De reden aangeven waarom je dat diploma niet hebt, als dat een plausibele reden is. Zo niet, dan kan je beter alleen de behaalde certificaten vermelden, want een werkgever zit niet te wachten op iemand die niet afmaakt wat hij of zij aan klussen begonnen is.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dan lijkt het mij raadzamer om die MBO-opleiding in z'n geheel niét te vermelden. Want wat is een certificaat met een slecht cijfer waard? Dat toont alleen maar dat jij geen zin had tijd in je studie te steken. Je kunt beter positieve feiten over jezelf naar voren brengen.
zet op je c.v. wat je wel gehaald hebt.
zet ook vrijwilligers werk er op, eventueel babysitten, een baantje op de zaterdag wat je gedaan hebt, alles wat positief is moet je op je c.v. zetten, dát wil de a.s. werkgever zien en weten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je wilt liegen? vermelden wat je niet behaald hebt ? niet verstandig.
alleen maar de waarheid vermelden, mooi aangekleed, maar wel de waarheid.
Ik zou er geen nadruk op leggen. Je hebt MBO nivo en dat het zonder diploma is een klein detail.
Wel het aantal jaren mbo vermelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat als je je MBO examen niet gehaald hebt je wel MBO niveau zou hebben?
Wanneer je de meeste (relevante) certificaten behaald hebt, kun je vermelden dat je mbo-nivo hebt. Wel zal ik dat tijdens een evt sollicitatiegesprek wel vermelden. Je moet zorgen dat je uitgenodigd wordt, dus benadruk wat je wel behaald hebt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding