Dan gaan bedrijven minder snel failliet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou voor jezelf zit daar geen voordeel in natuurlijk.
Het alleen een voordeel voor je werk, werknemers melden zich minder snel ziek.
Voor jezelf zou je het alleen als voordeel kunnen zien, omdat je minder snel geneigd bent niet naar je werk te gaan als je even moe bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu pas dat ik het een beetje krom geformuleerd heb, maar ik neem aan dat iedereen begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je ziet je krenterige baas niet, die je niet wil doorbetalen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal je wel niet op de loonlijst staan en heeft hij en heb jij geen rechten en verplichtingen naar elkaar .M.a.w dat jij zo naar een andere baas kan stappen,hij kan je niet tegenhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf als je niet op de loonlijst staat dan ben je toch verzekerd voor de Ziektewet. Mits je bewijst dat je bij hem werkt of hebt gewerkt en toen ziek bent geworden.
De min is niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen arbeidsovereenkomst ondertekend is,is er ook geen bewijs.Hoewel dit geen zakendoen is op zo'n manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bewijs hoeft niet te blijken uit geschriften. Dat kan ook door getuigenissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo, dan zal je wel niet op de loonlijst staan??? En hoezo geen verplichtingen. Doorbetaling van de eerste dagen bij ziekte is niet wettelijk geregeld. Wel dat je dan niet zomaar ontslagen kunt worden.
Voor jou , op dat moment niet . Dus ben je een btj ziek en krijg je dan geen salaris ja nadelig . Maar het systeem wordt er wel erg duur door , in veel bedrijf takken zelfs onbetaal baar . Eigenlijk het is het nu nog een taboe , om er over te praten en werkt dit systeem van werkgever overal voor op telaten draaien contra productief , en werkt , allerlei vormen van vooroordelen , ouderen discriminatie enz in de hand . Waarom worden ouderen , exWAO patiënten , enz bijna niet meer aangenomen . Ja door , dat werkgevers het niet kunnen betalen , of niet willen , maar vooral als je concurrent het niet doet prijst hij zich beter in de markt . Er zou meer eigen risico moeten komen bij de werknemer , of dat het zo georganiseerd wordt dat iedereen het zelf mag weten hoe hij of zij dat verzekerd wenst . Nu blijven juist kwetsbare groepen buiten het arbeidsproces omdat we het zo sociaal geregeld hebben .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordeel voor wie? Werkgever of werknemer? Voor de werkgever lijkt dat me duidelijk, die heeft minder extra kosten bij ziekte van een werknemer. (Extra kosten zijn er toch wel, want er blijft werk liggen, er moet een vervanger ingewerkt worden, of iemand ingezet worden van een andere afdeling, die veelal minder snel zal zijn.) Voor de werknemer zie ik niet zoveel voordelen, of het zou moeten zijn dat je je minder snel schuldig voelt ten opzichte van je baas wanneer je een keer echt ziek bent, omdat je weet dat je in elk geval niet betaald krijgt voor uren die je niet werkt. Daarnaast zie ik vooral nadelen, want als je langdurig ziek bent, ga je toch echt in financiële problemen komen, terwijl ziekte vaak tóch al extra kosten met zich meebrengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal niet betalen tijdens ziekte mag niet. Dat hebben wij in NL geregeld in de wet.

Maar de eerste (2) dag(en) niet komt best wel vaak in de CAO's voor. Dit is om de eendagsziekte ontmoedigen.

Ziekenverlof is iets waar de gemiddelde werknemer van denkt dat dat een recht is. Maar eigenlijk verzoek je je werkgever baas om jou ziekenverlof te verlenen. Als je echt ziek bent zal geen werkgever daar moeilijk over doen. maar helaas wordt er veel misbruik gemaakt van ziekenverlof en lopen de kosten enorm op. Voel je je dus "niet zo" lekker zal je je niet zo snel ziekmelden ls je een eigenrisico hebt. En vor "niet zo" lekker is ziekenverlof niet bedoeld.