Bonjour vanuit Frankrijk,

Ben zelf campingeigenaar geweest in Frankrijk. Kijk eens op de vernieuwde officiele site0. De regels voor het exploiteren van een camping in Frankrijk zijn veranderd.
Er worden ook opleidingen gegeven bv "assistent de Direction du camping" duur 2 jaar

Succes
Theo Hoekstra Frankrijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar hoef je geen opleiding voor te volgen.

Er zijn veel boerderijcampings: boeren, en vooral boerinnen, die wat land over hadden en daar een camping zijn begonnen.

Vergunningen moet je wel hebben:

Als u een terrein wilt exploiteren als kampeerterrein voor meer dan 15 tenten, caravans, trekkershutten of andere kampeermiddelen, dan hebt u een kampeerexploitatievergunning van uw gemeente nodig. Voorwaarde is dat uw plannen passen in het bestemmingsplan. Als u een kampeerterrein wilt beginnen in of bij een natuurgebied, hebt u mogelijk ook een natuurbeschermingswetvergunning of omgevingsvergunning voor handelingen in een beschermd natuurgebied nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog wat informatie over wat een minicamping is.
http://www.minicamping-gids.nl/de-minicamping.html

En:
Je moet heel handig zijn.
Zowel bomen snoeien, als caravans verplaatsen, als sanitair onderhouden.
Zeker in het begin zul je alles zelf moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Lijkt me inderdaad moeilijker dan het lijkt...
Je moet inderdaad niets, maar het kan erg handig zijn een (verkorte) managementopleiding te volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een opleiding richting toerisme kunnen doen. Daar word de camping ook in behandeld..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een MBO-opleiding Sport, Recreatie en Toerisme kunnen doen (valt onder "Surprising Nature" bij Groen MBO, zie link), of een MBO-opleiding Leisure & Hospitality bij een ROC.
Als je HBO wilt doen zijn er studies zoals vrijetijdsmanagement (zie andere link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opleiding 2894A van het hbo