Ik wil gaan solliciteren naar een andere baan,moet ik dit melden aan mijn leidinggevende/baas?

Ik ben serieus van plan om te gaan solliciteren naar een andere baan.
Moet ik dit melden bij mijn leidinggevende?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee dat hoeft (nog) niet, pas als het een voldongen feit is. Nadeel is dat je gebrek aan vertrouwen uit naar je huidige werkgever door het niet te melden, niet weinigen hebben een andere (betere) baan gekregen omdat ze elders een betere positie konden krijgen en die gemeld hebben aan de huidige werkgever. Als een werkgever erg blij met je is (dat komt voor) zal hij je in zijn gelederen wille houden en mogelijk een gunstiger plek en/of een betere beloning willen bieden. Probeer echter de boel niet om te keren, door te "dreigen "met solliciteren, laat je misschien ook een disloyaliteit zien die men niet van je verwachtte. Het is dus heel afhankelijk van de relatie met je baas, wat je het beste kunt doen. Bedenk wel dat als je je baas zo behandelt als je zelf behandeld had willen worden. Een goede werkgever reageert gunstig op een respectvolle houding van de medewerker. Als je werk doet wat erg specifiek is en opleiding vereist is het wel zo netjes dat je de opleiding van je opvolger goed verzorgt. Het is maar een tip.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100