Het is traditie op de beurs, dat er een "gonggast" is. Dat kan een politicus, een bestuursvoorzitter van een groot bedrijf, een artiest, een heel honkbalteam, het Leger des Heils, of zelfs de voedselbank zijn. Ook Andre van Duin is wel eens gonggast geweest.Meestal is er een aanleiding. Een kampioenschap, een prijs gewonnen door een artiest, als een bedrijf naar de beurs is gegaan, of een jubileum.

Zoiets heeft dan een feestelijk tintje, en daar hoort natuurlijk applaus bij. Zo zul je je vast nog wel kunnen herinneren, dat in +/- 2000 Nina Brink met champagne, en applaus, de beurs openende, toen de aandelen World Online voor het eerst werden verhandeld. Dat liep alleen wat minder feestelijk af :-)

Hier kun je veel gonggasten terugvinden:
http://www.euronext.com/bellsceremonies/archives/BellEventsList-167720-NL.html?month=1&year=2011
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu las ik toch even 'Hells angels' ipv 'leger des heils'. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was al bang dat ik iets verkeerds had getypt haha :-)