Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds deze maand word ik verplicht om op andere dagen en in een andere stad te werken dan de afgelopen twaalf jaar. Kan dat zo maar? Wat kan ik doen?

Ik werk al ruim twaalf jaar voor hetzelfde bedrijf, twee keer per week, op dezelfde dagen, op hetzelfde filiaal. Nu is het bedrijf in 2013 “overgenomen” en word ik vanaf deze maand verplicht om op andere dagen dan de afgelopen jaren te gaan werken en bovendien in een ander filiaal, in andere stad, die NIET mijn woonplaats is. Hierdoor moet ik mijn gewoonten en afspraken die ik de afgelopen jaren heb ontwikkeld en gemaakt plotseling veranderen en ben ik ’s-avonds een uur later dan gewoonlijk thuis. Ik heb aangegeven dat ik dit niet wenselijk vind, maar er wordt niets veranderd. Kan dit zomaar? Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
853
fisbel
10 jaar geleden
Uw huidige werkgever zal redenen hebben (bedrijfsbelang, functieinhoud, beschikbaarheid personeel) om u over te plaatsen. Of u daar wat aan kunt doen hangt van allerlei omstandigheden af. Het is een veld vol mitsen en maren Meestal 'wint' het belang van de werkgever. Leest u http://www.arbeidsrechter.nl/overplaatsen-overplaatsing-vestiging-functie-uren

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan moet je je contract ff nakijken. Als je daarin zwart op wit staat dat je op vast dagen en in ouwe filiaal moet werken dan kun je daarop wijzen anders wordt het lastig voor je. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga ik doen. Bedankt voor jouw (snelle) reactie!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding