Waarom willen ze als je solliciteert bij NS reizigers niet dat je 'treinen' als hobby hebt?

Dat lees ik op forums.
Wat is er mis mee als je bijvoorbeeld modeltreinen als hobby hebt en het ook als werk doet?
zo lang je je werk maar goed doet toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Geloof niet alles wat je leest op een forum, iedere mafkees kan namelijk wat roepen. Wat iemand in zijn vrije tijd doet ( binnen de perken ) moet hij of zij zelf weten..
Kan me wel voorstellen dat je je hobby in dit geval niet mee moet nemen naar je werk, waarschijnljk verlies dan al gauw je geloofwaardigheid en je respect. Misschien een beetje hetzelfde idee als dat een agent zijn speelgoed politie mee neemt naar zijn werk..? ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
'speelgoed politieauto'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het de NS een zorg zal zijn welke hobby's je hebt. Zolang je die treintjes niet meeneemt naar je werk, zullen ze daar niet moeilijk over doen.

Maar er zit ook een andere kant aan het verhaal. Bij NS Reizigers staat de klant centraal en niet de trein. Ik kan me dus best voorstellen dat ze liever sollicitanten hebben die "dienstverlening aan de reizigers" belangrijker vinden dan treinen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Misschien willen ze liever niet dat je je te veel met het materieel zelf bemoeit? Als treinen je hobby zijn, bemoei je je misschien te veel met het rijtuig zelf in plaats dat je je bezig houdt met datgene waarvoor je komt? Het wérk moet je interesseren, niet het materieel?
Ik weet uit ervaring dat ze bij de politie liever geen sensatiebeluste mensen hebben, de mensen die achter de politie aan racen om te zien wat er aan de hand is.