Stel je hebt een sollicitatiebrief verstuurd via de mail. Hoelaat moet je wachten voordat je naar het bedrijf belt?

Toegevoegd na 39 seconden:
Hoelaat=hoelang

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Is het wel gebruikelijk,dat via de mail te doen?
Ik zou iig wachten,tot er antwoord terug komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig hebben ze dat zelfs liever!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heel erg gebruikelijk juist. Kunnen ze bevestiging en afwijzing ook per mail doen. Scheelt heel erg in de kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er duidelijk één van de (te) oude stempel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je überhaupt antwoord krijgt.Meestal hebben ze geeneens meer het fatsoen om te reageren op jouw sollicitatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt Arie! Lijkt me wel vervelend. Blijf je achter in onzekerheid.
Vaak staat er bij een online sollicitatie ook een eind datum (bijvoorbeeld: Sollicitaties na 04-01-2012 worden niet meer in behandeling genomen)

Die datum kun je sowieso afwachten want je mag er vanuit gaan dat er pas gesprekken gaan plaatsvinden na die datum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er geen laatste dag staat waarop je kunt solliciteren, dan na 2 weken bellen, staat die datum er wel, dan 2 weken na die datum bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als ik jou was EERST naar het betreffende bedrijf bellen, puur om wat uitgebreidere info over de vacature te vragen.

Pas dan zou ik de brief (per post) gaan schrijven waarin je weer kunt refereren aan het telefoongesprek dat je met die persoon van het bedrijf hebt gehad.

Per mail solliciteren is in de meeste gevallen 'not done', behalve als er juist specifiek om wordt gevraagd.

Is dit niet het geval, doe dan per post.

Per mail getuigd van luiheid, desinteresse en solliciteren omdat je MOET solliciteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eén week na het verzenden van je brief, bel je naar het bedrijf en vraag je of ze jouw sollicitatie in goede orde ontvangen hebben.
Eventueel vraag je daarna wanneer je een volgend bericht van hen kunt verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnetje van een werkloze?