Kun je een vrachtwagenchauffeur opleiding volgen zonder dat je de middelbare hebt afgemaakt?

Ik stopte na 3 VWO

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (4)

Ja, het is gewoon een rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor; het is meer dan alleen een rijbewijs!
Geen enkel probleem, kunnen lezen schrijven is voldoende.
eerst je "gewone" rijbewijs halen, dan je vrachtwagen rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de anderen geven al aan dat het gewoon een rijbewijs is...daarmee is hun antwoord onvolledig.
Om werkelijk goederen te mogen rijden als beroeps is er ook een chauffeurs diploma (zie link van een opleider....er zijn er veel meer)
En uiteraard zijn er daarnaast nog speciale extra diploma's nodig om bv gevaarlijke stoffen te mogen rijden.

Er staan GEEN vooropleiding vereisten dus je kunt die diploma's wel gaan halen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, de link werkt niet naar behoren. een google search op de woorden: ccv chauffeursdiploma
zullen je de informatie opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke moet ik kiezen bij die LOI voor vrachtwagenchauffeur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ccv chauffeur. Er zijn inderdaad verschillende diploma's voor bv taxi , vrachtwagen.
ccv vakbekwaamheid goederenvervoer heet de opleiding bij de LOI
http://www.loi.nl/cursussen/logistiek_en_transport/ccv_vakbekwaamheid_goederenvervoer/index.htm
Je kunt opgeleid worden tot vrachtwagenchauffeur, ook als je geen VOdiploma hebt. Je leeftijd is wel belangrijk, omdat je immers al snel achter het stuur zult zitten. VTL is het kenniscentrum van vervoer, transport en logistiek. Zie de link hieronder voor veel meer informatie.