Wat kan je verwachten van de baan voeding assistent?

Ik heb op internet al een beetje rond gekeken en krijg wel wat mee, maar ik zou graag informatie willen hebben wat je precies allemaal moet doen, doe je het alleen of word je geholpen, wat moet je allemaal bij houden, zo een beetje alles. zou iemand mij dat kunnen vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als voedingsassistent werk je in een verpleeg- of verzorgingshuis, of op de verpleegafdeling van een ziekenhuis om patiënten en bewoners van eten en drinken te voorzien.

Je werkt onder de leiding van een coördinerend zorg- of voedingsassistent of hoofd voeding. Zij zeggen wat je moet doen, maar je bepaalt meestal zelf hoe je het werk aanpakt.

Je luistert naar de wensen van de bewoners en patiënten en houdt op speciale kaarten en vochtlijsten bij wat dieetpatiënten te eten en te drinken krijgen. Je helpt ze vervolgens met het maken van een keuze uit het menu.

Als het tijd is voor de maaltijd breng je deze rond op je afdeling en help je zonodig ook bij het eten en drinken. Vanuit de bewoner of patiënt gezien, vervul je een beetje de rol van gastheer/gastvrouw.

Voor je werk is het bovendien nodig dat je overlegt met verzorgers over de voeding en dat je informeert bij de collega's van de verpleging of een patiënt bijvoorbeeld rechtop mag zitten om te eten. Als patiënten of bewoners klachten hebben, geef je deze door aan de verzorgers die bevoegd zijn of het afdelingshoofd.

Gevonden op de website hieronder. Daar kun je nog veel maar informatie vinden, over opleiding en salaris etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, mis alleen het opruimen na de maaltijden en afhankelijk van de instelling afwassen, maar dit kan ook centraal gebeuren.
Verder kan het zijn dat je ook onregelmatig moet werken, sowieso de weekenden, maar het kan ook zijn dat je avonden moet werken.