Een baan met een training. Wanneer je in de trainingstijd stopt, krijg je niet betaald, of moet je terug betalen(zo betaal je training terug) Mag dit?

De trainingstijd is in de eerste maand (dus in je proeftijd) wanneer je zelf stopt in die tijd krijg je geen salaris, of moet je deze terugbetalen, onder het mom van, de training terug betalen. Mag dit wel? En wanneer mogen ze dit doen? Of is dit per bedrijf verschillend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Zeker mag dit wel.

Jij tekent een contract.
Zij tekenen een contract.
Je weet waar je aan toe bent.

Het ene bedrijf gaat hier strakker mee om dan
het andere bedrijf.
Maar het gaat gewoon om voorwaarden waar
je het mee eens kan zijn... of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt..heb het nu even goed doorgelezen. Er staat zelfs dat ze dit tot 6 maanden na begin van de training/opleiding mogen doen.

Andere antwoorden (1)

Een zelfde soort vraag is door een jurist beantwoord voor intermediair (zie bron).

Volgens de jurist is een studiekosten beding inderdaad rechtsgeldig, maar gaat het er wel om dat de teruggevraagde studiekosten eerlijk zijn. Oftewel, is het waarschijnlijk dat de gevraagde vergoeding in verhouding staat tot de daadwerkelijke studiekosten. Als je training krijgt ‘on the job’ is dit niet waarschijnlijk. Krijg je 1 op 1 training dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankjewel voor de link! Heb het gelezen en is wel interessant. Ik heb binnenkort een toets. Haal je die niet? Lig je er onvoorwaardelijk uit. Dan kan ik dus gewoon die toets verknallen.
Goed nadenken haha. Maar ik ga dus niet terug betalen als ik ermee stop!