Hoe groot zijn de kansen om als westers meisje in de Russische kinderopvang te werken?

Zijn er uberhaupt veel kinderopvangen in Rusland, en wat is het gemiddelde salaris ervan? Aub deze vraag niet verwijdere

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Met name in Moskou en St Petersburg zul je wellicht kunnen slagen. Bijvoorbeeld op een internationaal georienteerde kinderopvang.

Verwacht er echter niet teveel van. Je mag al blij zijn met 500€ per maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kans is nul als je de taal niet spreekt. Hoe moet een kind jou kunnen verstaan. Verder wil je de taal leren met een gratis cursus? Als zo iemand bij mij wil solliciteren heeft die geen enkele kans want je wilt er absoluut geen moeite voor doen.

Als je de taal bijna vloeiend spreekt wordt die kans wat groter maar als ze iemand anders aan kunnen nemen zullen ze dat doen. Je zult namelijk duidelijk moeten maken waarom je daar perse wilt solliciteren (bijv omdat je trouwt met een rus en je je daar wilt vestigen en ook al een huis hebt) als niet logisch is waarom je daar wilt werken nemen ze je ook niet aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja: als het een kdv is waar ze engels spreken willen ze ook dat je nearnative bent en niet met steenkolen engels aan komt want die ouders stellen hoge eisen aan het kdv.