dat is niet 1 2 3 uit te leggen. Hier alvast een gedeelte. Check de site voor de complete test.

Je voldoet aan deze eisen
De marine verricht serieuze taken waarbij we volledig op ons personeel aan moeten kunnen. In alle opzichten. Je moet het werk lichamelijk en geestelijk aan kunnen.

Om zeker te weten dat ons personeel aan alle eisen voldoet, zijn er naast de vooropleidingseisen ook medische en fysieke eisen. Bekijk de eisen voor:

Mariniers

Matrozen

Onderofficieren

Officieren

Eisen voor het Korps Mariniers
Je hebt de Nederlandse nationaliteit.
Als marinier ben je minimaal 1,65 m lang. Maximale lengte is 2,00 m.
Gewicht minimaal 65 kg (dit is het gewicht waarbij je de fysieke test kunt halen). Maximaal gewicht: je lengte in centimeters - 100 + 5% van het totaal.
Je moet minstens 17 jaar en 6 maanden oud zijn op de dag dat je aan je opleiding begint en je mag niet ouder zijn dan 26 jaar. Dit in verband met je dienverplichting.
Voor de verkorte opleidingen tot Officier der Mariniers moet je minstens 19 jaar en 6 maanden zijn.
Daarnaast moet je voldoen aan de medische en psychologische eisen van de Koninklijke Marine.
Minimaal een diploma VMBO Basisberoepsgericht of een vergelijkbaar diploma.
Het Korps Mariniers is alleen toegankelijk voor mannen.
Tijdens je sollicitatie moet je voldoen aan de eisen van de fitheidstest. Begin zo vroeg mogelijk met trainen.
Op basis van een antecedentenonderzoek dient door de MIVD een Verklaring van Geen Bezwaar (VGB) te worden afgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
medisch, fysiek, psychisch

-complete lichaam meest zwaar wegende is je rug en je enkels.

-uithoudingsvermogen (fiets test)

-vragenlijst met vragen waarover een psycholoog je beoordeelt en een gesprek aangaat.

-urine test

-word gekeken naar je verleden (aanraking politie)

nog div. meer maar dit zijn wel de belangrijkste onderdelen.

uiteraard word de zwaarte van alle testen en eisen aangepast naar de functie waarop gesolliciteerd word.

misschien heb je hier iets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Defensie Conditie Proef

Deze proef bestaat uit 3 onderdelen:

- Hardlopen: mannen 2400 meter in 12 minuten, vrouwen 1900 meter in 12 minuten.
- Sit-ups (buikspieroefening): mannen 30 herhalingen, vrouwen 20 herhalingen.
- Opdrukken: mannen 20 herhalingen, vrouwen 10 herhalingen.

Zwemtest

1e gedeelte in zwemkledij:
- 200 meter schoolslag gevolgd door
- 100 meter rugslag

Volgende 2 punten gelden alleen voor aspirant officieren:
- startsprong van de kant te water gevolgd door 10 meter onderwater zwemmen
- sprong van 1 meter duikplank gevolgd door 5 meter onderwater zwemmen

2e gedeelte in werkpak:
- startsprong van de kant gevolgd door 10 meter onderwater zwemmen
- sprong van de 3 meter duikplank gevolgd door 5 meter onderwater zwemmen
- 10 minuten overlevingszwemmen (onafgebroken en in schoolslag)
- 2 minuten watertrappelen

Wil je meer weten over selectie procedure in het het algemeen lees dan deze brochure;
http://issuu.com/pvkm/docs/selectie_en_keuring?mode=embed&documentId=080325142535-06f398406d6541309693edb5ca4cadb7&layout=grey