Er bestaat de WET op de CAO.

http://www.st-ab.nl/wetten/0647_Wet_op_de_collectieve_arbeidsovereenkomst_Wet_CAO.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wet gaat pas een rol spelen als de CAO niet goed wordt uitgevoerd en je een procedure gaat starten. In zoverre moet je dat verband zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een CAO is een set aan afspraken die binnen een bepaalde bedrijfstak wordt afgesproken. Vanuit de wet wordt deze dan "algemeen verbindend verklaard".
Veel wetteksten refereren ook naar de cao. Dan staat er bijv. dat er van een bepaalde wet niet bij cao kan worden afgeweken.