Als je afgewezen bent bij een werkgever op een vacature, maar een uitzendburo nodigt je wel uit voor dezelfde vacature, maak je dan wel kans?

of is het zinloos om toch op gesprek te komen?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ben nog niet op gesprek geweest.
Moet ik direct zeggen dat ik afgewezen ben ? Of wat is wijs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik stel voor deze vraag tot meest populaire te gaan maken, die stinkende vagina rechtsonder op de home-page heb ik nu wel gehad. dus allemaal veel duimpjes op! de mijne staat er al.

Antwoorden (8)

Proberen kan geen kwaad. Vaak nodigt een uitzendbureau je uit voor een kennismakingsgesprek en dat draait dan niet perce om een bepaalde vacature. Zo lokken ze je wel, maar ze hebben je dan in het bestand om je een eventueel ander voorstel te doen.
En mocht je daardoor viavia wel bij die betreffende vacature uitkomen, dan toon jij alleen maar bij het bedrijf dat je graag werk wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fight for most popular question +1
Als je op alleen brief en CV bent afgewezen, dan kan het in theorie dat je gewoon op de verkeerde stapel terecht bent gekomen. Of dat de werkgever niet direct aan je brief zag hoe goed je zou zijn, maar het uitzendbureau je beter weet te verkopen. Dan zou ik gewoon gaan.

Ben je al op gesprek geweest en toen afgewezen, dan lijkt de kans me héél klein dat je de baan nog krijgt. Grote kans dat je binnen stapt en de personeelsfunctionaris of manager zegt: "Oh. Ben jij het..."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou heel goed kunnen dat je via het uitzendbureau tijdelijk bij dezelfde werkgever terecht komt. Misschien voldoe je wel voor korte termijn, maar wil de werkgever geen verbinding met je aangaan voor langere termijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fight for most popular question +1
niet geschoten is altijd mis zou je denken.
Het ligt er natuurlijk een beetje aan waarop je bent afgewezen. Als ze twijfelen over of jij die baan aan kunt, is dit misschien voor jou de kans om te laten zien dat je het wel kan!

Gewoon proberen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans lijkt me nihil. Het uitzendbureau is slechts een selectiepoortje voor de opdrachtgever. Als je al direct bij de opdrachtgever bent geweest, heeft het uitzendbureau geen rol meer in deze.

Maar proberen kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me een volstrekt zinloze oefening. De potentiele werkgever heeft je toch al afgeserveerd. Meestal moet hij de eerste maanden bij een uzb meer voor je betalen, dan wanneer hij je zelf in tijdelijke dienst zou nemen, dus ook de kosten zullen voor hem niet lager zijn. Een extra reden dus om het niet met jou te gaan proberen!

Toegevoegd na 17 minuten:
gezien jouw toevoeging moet ik mijn antwoord ook nuanceren. Jouw brief is er mogelijk op een of andere manier doorheen geglipt. Of er is een vacaturestop gekomen en heeft jouw toekomstig manager als wisselgeld meegekregen dat hij de vacature dmv een uzb tijdelijk mag invullen. Er zijn nu verschillende opties waarmee de kansen groter lijken. Ik zou het zelf aan de kaak stellen. Want elk serieus antwoord op jouw vraag hierover geeft jou zinvolle informatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk om te vertellen is dat mij het omgekeerde is overkomen...
ik had al voor een transportonderneming gewerkt op uitzendbasis toen ik werd uitgenodigd voor een gesprek en een aansluitende testrit(fileparkeren met oplegger)
Omdat de test niet voldoende was werd ik weggestuurd maar bij de uitgang vertelde ik dus dat ik al voor hun gewerkt had.De man vond het een sterk verhaal en kon het schijnbaar niet geloven....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fight for most popular question +1 (zie reactie op de vraag)
Het is niet wijs, als je al in gesprek bent geweest bij de werkgever, dus toen je zelf solliciteerde. De werkgever maakt tijd vrij voor een gesprek en ziet iemand verschijnen die al eens geweest is. Die meldt - niet geheel blij - dat aan het uitzendbureau en die hebben dan weer wat uit te leggen. Uitzendbureaus zijn enorm afhankelijk van de werkgevers en willen hen dus zoveel mogelijk te vriend houden. een geirriteerde werkgever die iemand voor zich heeft die hij al eerderheeft afgewezen helpt daar niet bij. Al met al doe je er alleen maar slecht aan...