Een scheikundige (ook wel chemicus genoemd) is een wetenschapper die de scheikunde bestudeert en beoefent.
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
en/of
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het ook letterlijk van wikipedia kopiëren aangezien de vraagsteller hier te lui voor is. (+)
Een scheikundige.
Meestal werken deze mensen op een laboratorium, van uiteenlopende aard.

Een wetenschapper die scheikunde beoefend dus.

Dat kan een klinisch chemicus zijn, of een biochemicus, een fysisch chemicus, organisch chemicus, affijn, in elke tak van de (beta)wetenschap zijn ze wel te vinden.

Toegevoegd na 39 seconden:
Hier heb je een heel rijtje ; krijg je een beetje een beeld wellicht.