Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kan gebruik maken van de prevut nu mijn vraag blijf ik werknemer van dit bedrijf of word ik uit geschreven naar de verzekering die de vut betaald ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
962

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je arbeidsovereenkomst eindigt, je staat niet meer op de loonlijst van je werkgever. Je kunt niet meer terug. De arbeidsvoorwaarden (dat was volgens CAO), zijn er niet meer. Geen winstuitkering of dertiende maand. De eventuele prijsindexatie is afhankelijk van wat in het vutreglement staat.
Je komt in de uitkeringsadministratie van het fonds of verzekering die je vutuitkering betaalt.
De voordelen van het werknemer zijn raak je kwijt, bij voorbeeld geen reiskostenvergoeding, geen arbeidsaftrek bij de berekening van loon- en inkomstenbelasting. Inhouding o.b.v. de groene i.p.v. de witte loonheffingstabel.
Je mag opstaan wanner je wilt, je moet je tijd anders invullen.
Vraag na bij je vakbond of salarisadministrateur wat er wijzigt. Verkrijg een schriftelijke proefberekening van je prevut en vergelijk die.
Kijk na of je vakantietoeslag zal krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je met de pre vut of vut gaat moet je ontslag nemen bij de werkgever. Dus ben je niet meer in dienst.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding