ik kan gebruik maken van de prevut nu mijn vraag blijf ik werknemer van dit bedrijf of word ik uit geschreven naar de verzekering die de vut betaald ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je arbeidsovereenkomst eindigt, je staat niet meer op de loonlijst van je werkgever. Je kunt niet meer terug. De arbeidsvoorwaarden (dat was volgens CAO), zijn er niet meer. Geen winstuitkering of dertiende maand. De eventuele prijsindexatie is afhankelijk van wat in het vutreglement staat.
Je komt in de uitkeringsadministratie van het fonds of verzekering die je vutuitkering betaalt.
De voordelen van het werknemer zijn raak je kwijt, bij voorbeeld geen reiskostenvergoeding, geen arbeidsaftrek bij de berekening van loon- en inkomstenbelasting. Inhouding o.b.v. de groene i.p.v. de witte loonheffingstabel.
Je mag opstaan wanner je wilt, je moet je tijd anders invullen.
Vraag na bij je vakbond of salarisadministrateur wat er wijzigt. Verkrijg een schriftelijke proefberekening van je prevut en vergelijk die.
Kijk na of je vakantietoeslag zal krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je met de pre vut of vut gaat moet je ontslag nemen bij de werkgever. Dus ben je niet meer in dienst.