Als je het niet naar je zin hebt op je werk, wat te doen?

Je collega's zijn schijnbaar tegen je, je baas staat niet echt achter je in de vervelende situaties. Het werk is ook niet echt wat je gehoopt had.
Is ziekmelden een optie?
Ander werk zoeken?
Andere opties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goh ik ben toch blijkbaar niet de enige +1
ik kan niet wachten tot de goede tips!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dounja, ik begreep uit een volgende vraag van je dat je aan een studie bezig bent toch? Dus dan is deze vraag niet autobiografisch. Mocht dat wel zo zijn... nog een jaartje doorzetten, dan krijg je de baan van je leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gootje08: Deze vraag gaat inderdaad niet over mij persoonlijk, maar de persoon in kwestie staat wel heel dichtbij. Zoals je merkt zitten we hier steeds maar keuzes te maken die onze toekomst drastisch kunnen veranderen. En dan is het erg lastig om in een dubbele situatie nog een juiste keuze te maken. We hebben beide gisteren diverse keren gezegd: Geld is ook niet alles. Dan weet je denk ik al genoeg...

Het beste antwoord

Honderdduizenden mensen zitten met dit probleem.
Ze blijven meestal op hun plaats zitten voor de zekerheid of het geld.
Maar deze situatie is voor jou ziekmakend.
Doe iets voordat het zover is, bijna iedere burn-out begint zo, maar ook vele anderen kwalen hebben hier hun oorsprong.
Vraag je ook af, hoe jouw aandeel hierin kan zijn.
Heb je ergenis? frustratie? Ben je te moeilijk?
Een deel van het probleem kan bij je zelf zitten.
Je bent een gevoelig type, misschien te gevoelig?
Pik je emotie's van een ander op?
Of ben je teleurgesteld dat dit het leven is?
waren je verwachtingen anders?
Weet wat je wil, dan wil je wat je weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je ed.....geeft ook voor mij een beetje troost
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naatje?

Andere antwoorden (10)

Ziek melden is op korte termijn een oplossing, maar je kunt je niet week na week blijven ziekmelden.

Als het werk niet is wat ik gehoopt had en je je er daarnaast absoluut niet happy voelt, dan zou ik serieus gaan zoeken naar andere opties.

Uiteraard kan het de lucht ook opklaren om een gesprek met je collega's aan te gaan (deze optie vergt wel de nodige moed trouwens). Hen te verklaren dat jij het idee hebt dat ze iets tegen je hebben, of je het goed ziet en zo ja: Wat ze tegen je hebben.

Hoop niet dat het jou betreft, zo ja: Succes met de situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De collega's zijn op de hoogte. De gesprekken zijn al geweest. Eén collega heeft zelfs al verschillende waarschuwingen gehad, maar een en ander verbeterd niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ dounja. werken wij wellicht bij hetzelfde bedrijf? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Naatje: Hoezo? Een collega vertelde jou onlangs dat zij het gevoel had dat jij tegen haar was :)
Als er in die branche genoeg werk is, is ander werk zoeken zeker een optie.
Mischien is jezelf populair maken er 1 ,maar dat zal niet iedereen willen.
Je blijft maar intrigerende vragen stellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze antwoorden?
Ik ben er nog altijd niet uit hoor maar misschien kun jij er beter mee vooruit?

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je. En jij ook succes!
Ik weet dat veel mensen het doen, maar ziekmelden vanwege een conflict of wringende arbeidssituatie in plaats van wegens ziekte is wat mij betreft de zwakste keuze. Daar is de ziektewet niet voor bedoeld.

Als ook je baas niet achter je staat en je daar in een redelijk gesprek geen verandering in weet te brengen, rest wat mij betreft de optie ander werk zoeken. Ergens waar je wél kunt rekenen op steun van je baas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammmer ,want als het blijvend is kun je het beste wat andes zoeken,met sjagrijn naar het werk toe gaan,komt het werk ook niet ten goede,dit gaat doorwerken als je thuis komt,tegen vrouw en kinderen,je opgekropte spanning agressie moet eruit,anders ga je er onderdoor.
erover praten met je chef,baas,als het niet te verhelpen is zul je ander werk moeten gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou in dit geval twee dingen doen:
a) via de Ondernemingsraad (als die er is bij jou op je werk) dit probleem aankaarten, want al is dit een individuele kwestie, dan nog kan dit een vaker voorkomend fenomeen zijn op je werk. De OR kan druk uitoefenen op de directie om deze misstanden recht te zetten
b) gewoon gaan zoeken naar ander werk. Maar houd rekening met de wetenschap dat het gras bij de buren niet perse groener is.
itsme
14 jaar geleden
Gewoon ergens anders gaan werken. Gegeven je omschrijving valt er niets aan te doen. Te veel mensen (al of niet echt) tegen je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer een -1 zonder opgaaf van reden.....
Een andere baan zoeken. Als je het niet naar je zin hebt op je werk voor wat dan reden ook is het misschien beter een andere baan te zoeken.
Je krijgt er denk ik alleen maar stress van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zieken melden is niet de oplossing maakt het probleem alleen maar erger en groter, gewoon er over praten met je werkgever/leidinggevende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gegeven de huidige situatie; "You better make it work!".
Misschien lijkt de arbeidsmarkt nog goed maar dat gaat nu snel veranderen. Als je wel een optie hebt, ga ervoor.